A Gucci és az Adidas közös kollekciója újrakódolta az őszi divatot
A North Face x Gucci után a 2022-as őszi szezonra érkezik a Gucci x Adidas! A divat legnagyobbjai mintha vérfrissítésen estek volna át és ezzel együtt újraéledtek kreatív vénáik, hiszen látványosabbnál látványosabb és különlegesebbnél különlegesebb kollekciókat láthatunk a milánói divathéten és hol van még a többi!
Ezeket láttad már?
Miután a pandémia miatt Alessandro Michele, a Gucci kreatív igazgatója bejelentette, hogy nem fog szezonális kollekciókat készíteni a Gucci számára, idén visszatért a milánói divathétre egy általa úgynevezett “újrakódolt” őszi/téli kollekcióval!
A Gucci kifutóján látható kollekció ismét egy világmárkával közösen készült. A sikeres Balenciaga x Gucci, North Face x Gucci és Prada x Adidas után most a Gucci x Adidas került bemutatásra visszafogottnak nem, de vagánynak annál inkább nevezhető darabokkal.
Az “Exquisite” névre keresztelt bemutatóra a tervező nemcsak az Adidas-szal közös kollaborációt szánta meglepetésként, hanem visszahozta a ’80-as évek izgalmas stílusát, retro zenével párosítva a kifutón, amelyet tükrök öleltek körbe.
A kollekciót Alessandro Michele korábbi “formáló” évei ihlették, valamint az általa nagyon kedvelt “gender-fluidity”. Ennek eredményeképpen sokkal több volt a férfi ruha a kifutón, amelyeket mindenki könnyedén viselhet. A tervező 7 évvel korábban kezdte meg karrierjét a Guccinál, akkor még egy férfi kollekció újratervezésénél, amelynek bemutatása után 2 nappal a Gucci kreatív igazgatójának nevezték ki. A kezdetek óta jellemző volt rá a maszkulin vonal követése, amelyet később a női kollekciókba is belevitt, amellyel megteremtette az igazi Geek-Chic stílust és feltalálta a “gender-fluidity” jelentését és koncepcióját, így már mindegy volt, hogy férfi vagy nő viseli a Gucci darabokat, a lényeg, hogy jól érezze magát benne.
Az idei kollekciójában ugyan erős a férfi vonalak követése, de nem mehetünk el szó nélkül azok mellett a darabok mellett sem, amelyek tökéletesen kiemelik a derékvonalat és a vállakat a homokóra alak megteremtése érdekében, és amelyek magassarkúval ötvözik az oversized maszkulin öltönyöket. A tükrök ezért voltak fontosak a kifutón, hogy illusztrálják azt, hogy hogyan látjuk magunkat egy-egy darab viselésekor.
Az Adidas kollaboráció szintén Alessandro saját tapasztalataiból érkezett. A sportmárka a ’70-’80-as évek sportdivatját erősen befolyásolta európai származásának és látásmódjának köszönhetően. A ’80-as évek divatja és az Adidas ikonikus stílusának ötvözéséből született meg a Gucci féle Adidas kollekció, amely a két márka rendkívüli befolyását a divatvilágra is hivatott kiemelni. Szinte minden felvonuló modellen látható az Adidas felismerhető 3 csíkos márkajelzése, illetve az Adidas és Gucci logók keveredése is. A színekről nem is beszélve! A két márka jellemző színei tökéletesen keverednek és harmonizálnak egymással, amely látványos szetteket eredményezett a kifutón.
Alessandro Michele célja a kódok megtörése volt, a sportruházat újragondolása és “Gucci-asítása”, ezzel új sziluetteket, formákat, színeket és megjelenést bemutatva, ami szerintünk teljes mértékben sikerült neki.
És ki ült a nézőtéren?
A Gucci bemutatókon korábban Billie Eilish és Gwyneth Paltrow is nézők között ültek, miközben Macaulay Culkin felvonult, idén pedig az első babáját váró Rihanna és párja, ASAP Rocky jelentek meg a Gucci Exquisite show-jához öltözve.
Szerző: Pongrácz Dóra