A Givenchy 3 év után elköszönt az első női vezető dizájnerétől
Az egész divatvilág ünnepelte, hogy a legpatinásabb divatmárkáknál egyre több nő kapott lehetőséget vezető pozícióban az utóbbi években. Összességében így sem mondhatjuk, hogy jelentős lenne a tendencia, de az mindenképpen jelent valamit, ha a Chanel, a Dior és a Givenchy is női vezető tervezőt választ.
Ezeket láttad már?
Azonban minden csoda csak három napig tart, ahogy tartja a mondás, most például a női tervezők előretörésének narratívája kapott léket azzal, hogy a Givenchy és a francia márkát három éve irányító Clare Waight Keller útja szétváltak.
Nem kevesebb, mint 12 évig állt a divathát élén Riccardo Tisci, aki szakmailag elképesztően sikeres és népszerű volt, éppen ezért nem volt könnyű örökség tőle átvenni a stafétát. A Chloé márkától érkező Clare Waight Keller azonban maga is elismert tervezőként lépett egy szinttel feljebb, amire az olyan szakértők szerint, mint Anna Wintour, már alaposan rá is szolgált. Nem is állítható, hogy sikertelen lett volna a Givenchy élén a divatház első női dizájnere. Elég nagy publicitást kaptak például azzal, hogy Meghan Markle esküvői ruháját a francia márka készítette el, és természetesen Clare Waight Keller tervezte.
Meghan Markle menyasszonyi ruhája biztosan divattörténelmi darab, Clare Waight Keller legismertebb kreációja a Givenchy élén:
A karantén kellős közepén bejelentett váltásról a dizájner a közösségi oldalán tájékoztatott, ahol természetesen nagyon szép szavakkal búcsúzott a márkától, ahogy a Givenchy-t tulajdonló LVMH luxuskonglomeráció feje, Sidney Toledano pedig úgy méltatta a leköszönő tervezőt, mintha éppen most szeretné szerződtetni.
Nekik találkozni kellett - Audrey Hepburn és Hubert de Givenchy
Nekik találkozni kellett - Audrey Hepburn és Hubert de Givenchy
A búcsú a felszínen mindenképpen békés, de a divatszakmai pletykák szerint Clare Waight Keller nem önszántából távozott. A Givenchy nem volt ugyanis elégedett a márka teljesítményével, mert úgy érezték, hogy nem sikerült közelebb kerülniük a vásárlókhoz, hiába Meghan Markle menyasszonyi ruhája, vagy Ariana Grande márkanagykövetté avatása. Állítólag az LVMH úgy érezte, hogy a Givenchy élére egy a média számára érdekesebb, és jól közösségi oldalakra sokkal érzékenyebb, véleményvezér kell. Kíváncsian várjuk, hogy mi lesz a dizájner új állomása, és a Givenchy végül kit választ a megüresedett vezetői posztra.