A D&G megint óriási botrányt keltett - Tiltólistára került Ázsiában
Ismét elég nagy a botrány a Dolce & Gabbana körül. Az olasz divatházat kulturális érzéketlenséggel vádolják legújabb kampányuk miatt, amivel a kínai divatbemutatójukat igyekeztek népszerűsíteni Ázsiában.
Ezeket láttad már?
A Dolce & Gabbana tervezője keményen leszólta Chiara Ferragni menyasszonyi ruháját
A Dolce & Gabbana tervezője keményen leszólta Chiara Ferragni menyasszonyi ruháját
A kampányban egy ázsiai modell tipikus olasz ételeket próbál evőpálcikával enni, természetesen sikertelenül, ezért a narrátor mindenféle tanácsokkal, oktatásokkal látja el őt. Nem meglepő, hogy nemcsak a kínai népre, hanem az egész ázsiai kultúrára nézve sértő volt a kampány, és méltó módon nevezték rasszistának.
Egyike a botránykeltő, sértő videóknak:
Védelmükre legyen, hogy valószínűleg viccnek szánták a dolgot, és senki nem gondolt bele abba, hogy ez esetleg sértő lehet a célcsoport számára, mindenesetre nagyon balul sült el a dolog, és a végén le is kellett fújni a november 21-ére tervezett bemutatót Sanghajban.
Több tagadás, hackelés gyanújának a keltése után, és miután számos bolt kivonta a forgalomból a Dolce & Gabbana termékeit Kínában és Hong Kongban, a tervezők, Stefano Gabbana és Domenico Dolce hivatalos sajtóközleményt adtak ki, melyben bocsánatot kérnek, és "ebben a kulturális nézeteltérésben remélik, hogy irgalomra lelnek" a kínai néptől. A videót mandarinul feliratozták, itt angol felirattal meg tudod nézni:
Álomszép: Palvin Barbi virágkoszorúval a fején vonult a Dolce & Gabbana bemutatóján
Álomszép: Palvin Barbi virágkoszorúval a fején vonult a Dolce & Gabbana bemutatóján
Állítólag ilyen üzenetváltások mentek, persze ezt is tagadják, hackelésre fogják az egészet:
Már nem ez az első botrány az olasz divatház körül, és egyre több kerül felírásra a számlájukra, kíváncsian várjuk a fejleményeket és a továbbiakat.