A Covid-19 járvány így nyomta rá bélyegét a nemzetközi luxusüzletekre

2020. október 27.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Az elmúlt fél év jelentős változásokat hozott a nemzetközi divatiparban. Különböző mozgalmak és olyan fontos társadalmi kérdések kerültek előtérbe, mint a női vállalkozások támogatása. A válság a különböző luxusbutikok és vásárlói szokásokat is gyökeresen megváltoztatta. A fenti témákról nemzetközi divatmárkák női tulajdonosait, valamint manhattani és a New York melletti Hamptons luxus nyaralóhelyen található butikok tulajdonosait kérdeztük.

A Covid-19 járvány így nyomta rá bélyegét a nemzetközi luxusüzletekre
Fotó: Satori

Satori Sag Harbor (Hamptons)

Lee Ann, a te butikod hogyan birkózott meg a Covid 19 járvány okozta nehézségekkel?

Mi március 10-én zártuk be ideiglenesen a boltot. Előtte való nap pont New Yorkban találkoztam a weboldalunk tervezőjével az online butikunk beindítása kapcsán, ami nagy szerencse volt. Az online felületet így rögtön élesíteni tudtuk. Helyi kiszállítást és kontaktmentes átvételt dolgoztunk ki azoknak, akik a weboldalon vagy az Instagrammon rendeltek tőlünk. A klienseink nagyon lojálisak voltak, sokat vásároltak tőlünk a lezárások idején is. Főleg kényelmes szabadidő ruhákat és ajándékutalványokat vettek, amik beválthatók a boltunk újbóli kinyitásakor. Májusban, amikor elkezdtek a turisták visszatérni a városba, épp megérkeztek az új tavaszi kollekciók, így tele volt a raktár fantasztikus új áruval. Rendszeresen megmutattuk őket az Instagram Story-n, ami remek módszernek bizonyult. De nagyon szomorú volt az üres üzletet látni a sok szép ruhával.

Hogy látod a kis butikok jövőjét? Hogy tudnak fennmaradni ebben a kihívásokkal teli időszakban?

Úgy érzem, a legjobb megoldás az, ha alkalmazkodunk a körülményekhez. Az világos, hogy drasztikus változásokkal teli időszak elé nézünk. Azt gondolom, akkor tudunk erre megfelelően reagálni, ha rugalmasan kezeljük ezt mind az üzleti, mind a személyes életünkben. A vásárlók jelenlegi igényeinek kielégítésében sokat segített, hogy nem a távoli, hanem a közvetlen jövőre fókuszáltunk. Most egy teljesen más koncepció szerint kell dolgoznunk. Szerintem a kisebb butikok most nagyon előnyös helyzetben vannak, hiszen közvetlen és jól működő kapcsolatuk van a vásárlókkal. Így hamar tudnak reagálni vevőik megváltozott igényeire, gyorsabban be tudjuk szerezni, amit szeretnének.

Fotó: Satori

Amerika egyik legexkluzívabb nyaralóhelyén, a Hamptonson található az üzletetek. Előfordult már, hogy hírességek jártak nálatok? Ha igen, miben változtatta meg a világjárvány az ő vásárlási szokásaikat?

Mindenkinek megváltoztak a vásárlási szokásai. A fertőtlenítés, a távolságtartás, a kisebb kapacitás és az arcmaszkok világában a vásárlói élmény merőben eltér a megszokottól. Örömmel mondhatom, hogy az én boltomban úgy érezzük, együtt vagyunk, közösséget alkotunk. Mindenki betartja az utasításokat, mindenki segíti a másikat, ennek következtében nyugodtan működik az üzlet, és ki tudjuk szolgálni az illusztris vásárlóinkat.

Fotó: Satori

www.satorisagharbor.com

MeganKyle ékszermárka (Kanada)

Egy kanadai ékszermárka női tulajdonosaként hogyan látod a Covid19 kihívásait a divatmárkák életében?

Különleges ékszereink a járvány előtt is nagy sikert arattak a vásárlók körében. Az első időszak, mint mindenki számára, nekünk is nagyon nehéz volt. Az üzletek bezárása és a járvány súlyosbodása komoly hatással volt ránk is. Aztán a legtöbb vállalkozáshoz hasonlóan megtanultunk mi is alkalmazkodni a helyzethez. Személyes üzenetekben érdeklődtünk a vásárlóink hogylétéről, bevezettünk különböző biztonsági megoldásokat, mint a kesztyű- és maszkhasználat, az ékszerek rendszeres fertőtlenítése. A közösségi médiára kiemelt hangsúlyt helyeztünk, az Instagramunkon (@megankyleinc) rendszeresen vizuális tartalmat osztottunk meg a vásárlóinkkal, valamint egy új 'Jewelry 101' blogot is elindítottunk. Hiszünk benne, hogy az ékszerviselés- és vásárlás még ezekben a nehéz időkben is örömet nyújt a vevőinknek.

Lorraine McElwain tervező

A társadalmi felelősségvállalás egyre fontosabb a márkák számára. A MeganKyle márka részt vesz-e ilyen tevékenységekben?

A társadalmi felelősségvállalás már a márka megalapításakor is fontos szerepet kapott. Cégünk a UNICEF Kanada büszke partnere, a nemzetközi vízellátás javítására irányuló kezdeményezésükben mi is részt vettünk. Emellett a Sagesse nevű jótékonysági szervezeten keresztül a családon belüli erőszakot elszenvedő nők megsegítésében is közreműködünk.

Fotó: MeganKyle Jewellry

Véleményed szerint a márkák hogyan tudnak hozzájárulni a közösségépítéshez a jelenlegi nehéz helyzetben?

Szerintem a mostani helyzetben kiemelkedően fontos a közösségi lét erősítése és támogatása. Minden márka megtalálhatja a saját útját, hogy ebben hogyan tud hatékonyan részt venni. Mi például a közelmúltban egy kapszula ékszerkollekciót, valamint kézzel festett kimonókat és kabátokat készítettünk. A kreatív együttműködések keretében pedig különböző művészek és márkák egymás termékeit és alkotásait promótálhatják. A közelmúltban elindítottunk egy vállalkozást, aminek az a lényege, hogy az együttműködésekből befolyó profit egy részét különböző mentális problémák leküzdését segítő szervezetekkel és a nehéz sorsú nőket segítő jótékonysági szervezetekkel osztjuk meg.

Fotó: Collis Torrington

www.megankyle.com

Heritage India Fashions New York

Márkátok hosszú évtizedek óta nagy sikerrel működik New Yorkban, és jelentős nemzetközi hírességekből álló vásárlókörrel büszkélkedhettek. Számotokra milyen megpróbáltatásokat jelentett a járványhelyzet?

Mint a legtöbb sikeresen működő new york-i divatcéget, a járvány miatti bezárások minket is nagyon durván érintettek. A New York állam által hozott járványügyi intézkedések következtében közel 5 hónapra az üzletünket zárva kellett tartanunk. Bár online továbbra is értékesítettünk, azonban különösen nehéz időszakot éltünk meg, mivel a bevételünk nagy része egyedileg készített luxus esküvői ruhákból származik.

Prashant Goyal tulajdonos
Fotó: Paul walker

A fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás egyre inkább előtérbe kerül a különböző márkák működésében. Ti hogyan vesztek részt ebben?

Márkánk, a Heritage India Fashions mindig is különös hangsúlyt fektetett a társadalmi felelősségvállalásra. Az előkelő 30 Rockefeller Plaza-ban jótékonysági gálát rendeztünk, ahol a St Jude Children's kórháznak adakoztuk. Emellett a Fashion TV vezető divat tv csatornával és New York polgármesteri hivatalával közösen a közeljövőben egy jótékonysági gálát fogunk rendezünk a rákos betegek megsegítésére.

Fotó: artbullyklr

Mit tanácsolsz a különböző divatmárkáknak, hogyan alkalmazkodjanak a jelenlegi körülményekhez?

Azt tanácsolom, hogy próbáljanak új ötletekkel előállni, kreatívan alkalmazkodni a jelenleg lezajló változásokhoz. Ahogy látszik is, egyre több luxuspláza és retailer bezárja kapuit, ezért szem előtt kell tartani, mit is akar a mai vásárló és ennek az igénynek kell a jelenben és a jövőben is megfelelni.

Fotó: Rudolfo Arias

Ravas Lili márkamenedzser (New York)

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Megszakad a szívünk: Ezt gondolta valójában Erzsébet királynő Harry herceg feleségéről, Meghan Markle-ről

Megszakad a szívünk: Ezt gondolta valójában Erzsébet királynő Harry herceg feleségéről, Meghan Markle-ről

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)