A Covid-19 járvány így nyomta rá bélyegét a nemzetközi luxusüzletekre
Az elmúlt fél év jelentős változásokat hozott a nemzetközi divatiparban. Különböző mozgalmak és olyan fontos társadalmi kérdések kerültek előtérbe, mint a női vállalkozások támogatása. A válság a különböző luxusbutikok és vásárlói szokásokat is gyökeresen megváltoztatta. A fenti témákról nemzetközi divatmárkák női tulajdonosait, valamint manhattani és a New York melletti Hamptons luxus nyaralóhelyen található butikok tulajdonosait kérdeztük.
Ezeket láttad már?
Satori Sag Harbor (Hamptons)
Lee Ann, a te butikod hogyan birkózott meg a Covid 19 járvány okozta nehézségekkel?
Mi március 10-én zártuk be ideiglenesen a boltot. Előtte való nap pont New Yorkban találkoztam a weboldalunk tervezőjével az online butikunk beindítása kapcsán, ami nagy szerencse volt. Az online felületet így rögtön élesíteni tudtuk. Helyi kiszállítást és kontaktmentes átvételt dolgoztunk ki azoknak, akik a weboldalon vagy az Instagrammon rendeltek tőlünk. A klienseink nagyon lojálisak voltak, sokat vásároltak tőlünk a lezárások idején is. Főleg kényelmes szabadidő ruhákat és ajándékutalványokat vettek, amik beválthatók a boltunk újbóli kinyitásakor. Májusban, amikor elkezdtek a turisták visszatérni a városba, épp megérkeztek az új tavaszi kollekciók, így tele volt a raktár fantasztikus új áruval. Rendszeresen megmutattuk őket az Instagram Story-n, ami remek módszernek bizonyult. De nagyon szomorú volt az üres üzletet látni a sok szép ruhával.
Hogy látod a kis butikok jövőjét? Hogy tudnak fennmaradni ebben a kihívásokkal teli időszakban?
Úgy érzem, a legjobb megoldás az, ha alkalmazkodunk a körülményekhez. Az világos, hogy drasztikus változásokkal teli időszak elé nézünk. Azt gondolom, akkor tudunk erre megfelelően reagálni, ha rugalmasan kezeljük ezt mind az üzleti, mind a személyes életünkben. A vásárlók jelenlegi igényeinek kielégítésében sokat segített, hogy nem a távoli, hanem a közvetlen jövőre fókuszáltunk. Most egy teljesen más koncepció szerint kell dolgoznunk. Szerintem a kisebb butikok most nagyon előnyös helyzetben vannak, hiszen közvetlen és jól működő kapcsolatuk van a vásárlókkal. Így hamar tudnak reagálni vevőik megváltozott igényeire, gyorsabban be tudjuk szerezni, amit szeretnének.
Amerika egyik legexkluzívabb nyaralóhelyén, a Hamptonson található az üzletetek. Előfordult már, hogy hírességek jártak nálatok? Ha igen, miben változtatta meg a világjárvány az ő vásárlási szokásaikat?
Mindenkinek megváltoztak a vásárlási szokásai. A fertőtlenítés, a távolságtartás, a kisebb kapacitás és az arcmaszkok világában a vásárlói élmény merőben eltér a megszokottól. Örömmel mondhatom, hogy az én boltomban úgy érezzük, együtt vagyunk, közösséget alkotunk. Mindenki betartja az utasításokat, mindenki segíti a másikat, ennek következtében nyugodtan működik az üzlet, és ki tudjuk szolgálni az illusztris vásárlóinkat.
www.satorisagharbor.com
MeganKyle ékszermárka (Kanada)
Egy kanadai ékszermárka női tulajdonosaként hogyan látod a Covid19 kihívásait a divatmárkák életében?
Különleges ékszereink a járvány előtt is nagy sikert arattak a vásárlók körében. Az első időszak, mint mindenki számára, nekünk is nagyon nehéz volt. Az üzletek bezárása és a járvány súlyosbodása komoly hatással volt ránk is. Aztán a legtöbb vállalkozáshoz hasonlóan megtanultunk mi is alkalmazkodni a helyzethez. Személyes üzenetekben érdeklődtünk a vásárlóink hogylétéről, bevezettünk különböző biztonsági megoldásokat, mint a kesztyű- és maszkhasználat, az ékszerek rendszeres fertőtlenítése. A közösségi médiára kiemelt hangsúlyt helyeztünk, az Instagramunkon (@megankyleinc) rendszeresen vizuális tartalmat osztottunk meg a vásárlóinkkal, valamint egy új 'Jewelry 101' blogot is elindítottunk. Hiszünk benne, hogy az ékszerviselés- és vásárlás még ezekben a nehéz időkben is örömet nyújt a vevőinknek.
A társadalmi felelősségvállalás egyre fontosabb a márkák számára. A MeganKyle márka részt vesz-e ilyen tevékenységekben?
A társadalmi felelősségvállalás már a márka megalapításakor is fontos szerepet kapott. Cégünk a UNICEF Kanada büszke partnere, a nemzetközi vízellátás javítására irányuló kezdeményezésükben mi is részt vettünk. Emellett a Sagesse nevű jótékonysági szervezeten keresztül a családon belüli erőszakot elszenvedő nők megsegítésében is közreműködünk.
Véleményed szerint a márkák hogyan tudnak hozzájárulni a közösségépítéshez a jelenlegi nehéz helyzetben?
Szerintem a mostani helyzetben kiemelkedően fontos a közösségi lét erősítése és támogatása. Minden márka megtalálhatja a saját útját, hogy ebben hogyan tud hatékonyan részt venni. Mi például a közelmúltban egy kapszula ékszerkollekciót, valamint kézzel festett kimonókat és kabátokat készítettünk. A kreatív együttműködések keretében pedig különböző művészek és márkák egymás termékeit és alkotásait promótálhatják. A közelmúltban elindítottunk egy vállalkozást, aminek az a lényege, hogy az együttműködésekből befolyó profit egy részét különböző mentális problémák leküzdését segítő szervezetekkel és a nehéz sorsú nőket segítő jótékonysági szervezetekkel osztjuk meg.
www.megankyle.com
Heritage India Fashions New York
Márkátok hosszú évtizedek óta nagy sikerrel működik New Yorkban, és jelentős nemzetközi hírességekből álló vásárlókörrel büszkélkedhettek. Számotokra milyen megpróbáltatásokat jelentett a járványhelyzet?
Mint a legtöbb sikeresen működő new york-i divatcéget, a járvány miatti bezárások minket is nagyon durván érintettek. A New York állam által hozott járványügyi intézkedések következtében közel 5 hónapra az üzletünket zárva kellett tartanunk. Bár online továbbra is értékesítettünk, azonban különösen nehéz időszakot éltünk meg, mivel a bevételünk nagy része egyedileg készített luxus esküvői ruhákból származik.
A fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás egyre inkább előtérbe kerül a különböző márkák működésében. Ti hogyan vesztek részt ebben?
Márkánk, a Heritage India Fashions mindig is különös hangsúlyt fektetett a társadalmi felelősségvállalásra. Az előkelő 30 Rockefeller Plaza-ban jótékonysági gálát rendeztünk, ahol a St Jude Children's kórháznak adakoztuk. Emellett a Fashion TV vezető divat tv csatornával és New York polgármesteri hivatalával közösen a közeljövőben egy jótékonysági gálát fogunk rendezünk a rákos betegek megsegítésére.
Mit tanácsolsz a különböző divatmárkáknak, hogyan alkalmazkodjanak a jelenlegi körülményekhez?
Azt tanácsolom, hogy próbáljanak új ötletekkel előállni, kreatívan alkalmazkodni a jelenleg lezajló változásokhoz. Ahogy látszik is, egyre több luxuspláza és retailer bezárja kapuit, ezért szem előtt kell tartani, mit is akar a mai vásárló és ennek az igénynek kell a jelenben és a jövőben is megfelelni.
Ravas Lili márkamenedzser (New York)