A C&A az egyik legátláthatóbb divatcég! Most eláruljuk, hogy ez pontosan mit jelent!
A Fashion Revolution non-profit szervezet legújabb Fashion Transparency Indexe szerint a C&A a 4. helyet érte el, ami azt jelenti, hogy vezető és példamutató szerepet tölt be a divatiparban mutatott átláthatóságával!
Ezeket láttad már?
A cég minden törekvését, eredményét, nyersanyagbeszerzésének a forrását, valamint ruhagyárainak a körülményeit közzé teszi és folyamatosan frissíti a legújabb információk szerint a vásárlók és szakértők számára.
A Fashion Rrevolution szervezet a világ 250 legnagyobb divatmárkáját vizsgálta meg az alábbi szempontok alapján a cégek által nyilvánosságra hozott információkból:
- Politika és Elkötelezettség
- Kormányzás
- Nyomonkövethetőség
- Ismerd, mutasd meg és javítsd ki: Beszállítói értékelés és kármentesítés
- Reflektorfénybe eső kérdések: Körülmények, Fogyasztások, Összetétel és Klíma
Az értékelést egy csoport, az iparban jártas szakértő végzi. Az átláthatósági indexet 2016 óta készítik el évente a legnagyobb globális divatcégek folyamatos változásainak megfigyelésével.
A 2021-ben publikált index szerint a C&A egy nagyon jól átlátható cég, ugyanis 65%-os pontszámával a világ vezetői közé került be.
Megemlítenék néhány dolgot a C&A weboldalán található, mindenki számára elérhető információkról a fenntarthatósággal kapcsolatban:
- A divatcég közzé tette, valamint folyamatosan frissíti azoknak a gyáraknak a listáját, ahol a ruhák készülnek.
- A C&A weboldalán megtalálható az összes olyan anyag, amelyből a termékek készülnek és fenntarthatóvá teszik azokat, köztük a 100% fenntartható pamut.
- A cég számára az is fontos, hogy nyersanyagaik - a pamut, a viszkóz és a poliészter - 67%-a fenntartható forrásból kerüljön ki.
- Az anyagokat igyekeznek úgy felhasználni, hogy az el nem adott termékek ne hulladéklerakóba kerüljenek, hanem újrafelhasználhatóak legyenek.
- A cég weboldalán az is megtalálható, hogy az üvegházhatást okozó gázok kibocsátása milyen mértékű volt
A lista még folytatódhatna, de ez már bőven elég meggyőző információ ahhoz, hogy megértsük, hogy miért ért el a C&A ilyen kiemelkedő helyezést az indexen.
“Az átláthatóság felelősségre vonhatósághoz vezet. A C&A-nál mi szeretnénk felvilágosítani a vásárlóinkat és az érdekelt feleket az információk közzétételével, hogy hogyan támogatjuk a dolgozóinkat és munkatársainkat az ellátási láncban és, hogy hogyan védjük meg a környezetünket a körforgásos gazdaság lehetővé tételével. Számos különböző digitális eszköz és forrás használatával biztosítjuk klienseink és partnereink számára az információkat, amelyeket bárhol és bármikor elérhetnek.”
- mondta Aleix Busquets Gonzalez, a C&A Globális fenntarthatósági igazgatója.
A Fashion Revolution egy 2013-ban alakult non-profit szervezet, a divatiparban ismert legnagyobb mozgalom, ami a Rana Plaza ruhagyár összeomlása után jött létre azért, hogy felhívja a figyelmet a fast fashion márkák által folytatott etikátlan gyártásra, a rossz szociális körülményekre, valamint a fast fashion cégek környezetre mért negatív hatásaira.
A mozgalom célja, hogy a divatcégek átláthatóak legyenek és mindenki számára elérhetővé tegyenek információkat arról, hogy milyen politikát folytatnak, hogyan csinálják ezt a gyakorlatban és milyen szociális és környezeti hatásai vannak tevékenységüknek, valamint az ezeken a területeken mutatott folyamatos javulást a fenntarthatóság irányába.
Ugyan a C&A átláthatósága egy követendő példa, de még így is rengeteg olyan divatcéggel találkozunk, ahol több ponton is hiányzik az információ, ami az ipar és a vásárlók számára is nehezíti a fenntarthatósági törekvéseket. Ennek ellenére továbbra is érdemes minél több információt megszerezni kedvenc divatmárkáink cégpolitikájáról és a fenntarthatóságért tett törekvéseikről!
Szerző: Pongrácz Dóra