A Burberry teljesen megreformálja a divatot
A Burberry készen áll a divat megreformálására, ha a nagy változások bejönnek, akkor számíthatunk rá, hogy más divatházak és nagy márkák is követni fogják a nagy múltú angol divatcég lépéseit.
Ezeket láttad már?
A Burberry kreatív és ügyvezető igazgatója, Christopher Bailey bejelentette, hogy egyesíti a férfi és női divatbemutatókat, felszámol a szezonokkal, a ruhákat pedig rögtön a show után már meg lehet majd vásárolni. Nem csoda, hogy a kijelentéseket követően el is indult egy komoly vita a "divat tradícióit megszegő" Burberry körül. Christopher Bailey azonban tartja magát az elképzeléseihez, és szeptembertől a női és férfi kollekciókat együtt mutatja be egy egységes show keretén belül évi két alkalommal a londoni divathéten. A show után pedig rögtön meg is lehet venni a bemutatott termékeket akár online, akár a helyszínen – ez szintén újítás, hiszen eddig csak szezonváltáskor kerültek a boltokba az új darabok.
Egy másik fontos váltás, hogy az új kollekciók "évszakmentesek" lesznek, csupán február és szeptember címkézést kapnak a tavasz-nyár és az ősz-tél helyett.
A Burberry már eddig is az egyik legkreatívabb divatcég volt, a technikai lehetőségeket és újdonságokat az elsők között vetette be, emlékezzünk csak az iPhone-nal közvetített show -ra. A bemutatók terén pedig már akkor stratégiát váltott, amikor online is elérhetővé tette őket. Ezt most úgy viszi tovább, hogy már egyből a kifutóról lehet online vásárolni a show követése közben is akár. Ez a váltás az egész divatipar új forradalmát jelentheti: "A Burberry egy nagyon innovatív márka, és ez a lépés is Christopher Bailey tökéletes vezetését mutatja. Valószínűleg nagyon sok márka fogja követni ezt a mintát a következő időszakokban" - mondta Caroline Rush, a Brit Divattanács egyik vezetője.