A Budapest Central European Fashion Week népszerűbbé teszi a magyar divattervezőket a világban
A Magyar Divat & Design Ügynökség idén a négy nemzetközi divathetet megelőzve – Milánó, London, Párizs és New York előtt - mutatta be több mint harminc magyar és régiós tervező legújabb kollekciójának limitált válogatását a Budapest Central European Fashion Week-en.
Ezeket láttad már?
Az előrehozott időpont hátterében stratégiai döntés állt, melynek köszönhetően a magyar márkák versenyelőnybe kerültek a nagykereskedelmi értékesítési lehetőségeik terén. A három napon át tartó divatbemutatókat a vírushelyzet miatt csökkentett létszámmal tartották meg, melyeken keresztül kétezerötszáz vendég, köztük nagykereskedők, hazai és nemzetközi újságírók, valamint véleményvezérek ismerhették meg a 2022-23-as őszi-téli darabokat a főváros ikonikus helyszínein. Az online sugárzásnak köszönhetően volt olyan show, melyet több mint százötvenezer néző követett a közösségi média csatornákon keresztül élőben.
A Magyar Divat & Design Ügynökség által kilencedik alkalommal megrendezett Budapest Central European Fashion Week egy teljes héten át várta a divat iránt érdeklődő közönséget január 31-e és február 6-a között. A rendezvény divatvárossá változtatta Budapestet, melynek köszönhetően egymást érték az izgalmas, tematikus programok. A divatbemutatók már pénteken elkezdődtek a Királyi Lovarda épületében, majd szombaton és vasárnap a Szépművészeti Múzeumban ismerhették meg a nagykereskedők, az újságírók, valamint a divatipari szakemberek a kortárs divatmárkák 2022-23-as őszi-téli darabjait.
„Rengeteg visszajelzést kaptunk, miszerint sikerült az idei BCEFW-t egy új, magasabb szintre emelni mind a rendezvényszervezés, mind az értékesítésösztönzés terén. Emellett sikerült a külföldi vendégeink számára Budapest páratlan szépségét is megmutatnunk, hiszen fővárosunk emblematikus helyszíneire kalauzoltuk őket. Úgy gondolom, az ilyen rendezvények kiváló lehetőséget adnak a divat és a turizmus meglévő kapcsolódásainak tudatos kiaknázására, illetve a magyar turisztikai vonzerő fejlesztésére”- emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.
„Az idei BCEFW Pre-Fall Collection számos korábbi célkitűzésünkhöz járult hozzá, így régi vágyunk teljesült a mostani divathéttel. Közel egy hónappal korábbra hoztuk az eseményt, mely hatalmas kihívást jelentett a tervezőink számára, hogy időben elkészüljenek az új kollekciókkal, viszont nagyon büszkék vagyunk rá, hogy sikerrel vették az akadályt. A nemzetközi nagy divathetek előtt megtartott bemutatók elérték a céljukat: a nemzetközi viszonteladók és forgalmazók, - akik többek között Olaszországból és Oroszországból érkeztek, hogy megnézzék a show-kat - még a teljes beszerzési keretük felett rendelkezve adhatták le rendeléseiket a magyar kollekciókra. Ez hatalmas versenyelőny a márkáknak, mely teljesen új gondolkodásmódot kívánt meg tőlük” – tette hozzá Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgató-helyettese.
Az Ügynökség idén számos lehetőséget biztosított a tervezőknek, így a ruhamárkák mellett különféle kiegészítőket és ékszereket tervező márkák is bemutathatták alkotásaikat. A Fashion Street-en található Deák Palotában kiemelt kísérőprogramként öt, míg – a bemutatók helyszíneként is ismert – Szépművészeti Múzeumban hét hazai márka kiállítása volt megtekinthető.
A huszonegy – köztük tizenkilenc magyar és két lengyel – divatbemutatót élőben kétezerötszáz látogató követte, köztük a nemzetközi sajtó neves képviselői közül az olasz, ukrán és lengyel Vogue munkatársai, illetve olyan híres véleményvezérek, mint Doina Ciobanu vagy Richard Biedul. Számos viszonteladó nézte a helyszínen a bemutatókat Oroszországtól Olaszországig, akikkel a tervezők a kollekciók bemutatása után személyesen is egyeztethettek és a megrendelésekről tárgyalhattak.
A side eventek eközben a fővárost töltötték meg a divatprogramokkal: kerekasztal-beszélgetések, showroom látogatások, workshopok és egyéb izgalmas események sora várta az érdeklődőket. A bemutatók iránt nemcsak a szakemberek érdeklődtek, hanem a divatrajongók a kísérőrendezvények mellett a catwalk show-kat is szívesen látogatták. A jegyértékesítésből befolyt közel egymillió forintot az Ügynökség idén is az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlotta fel. Az MDDÜ emellett törekedett arra is, hogy a jövő divatipari reménységei, vagyis a szakoktatásban és felsőoktatásban résztvevő diákok, hallgatók is részei legyenek az eseménynek. Összesen közel száz tanuló és tanár érkezett a különböző intézményekből, akik első kézből szerezhettek szakmai élményeket. A BCEFW iránti érdeklődés az online térben is megmutatkozott, ahol a legújabb trendek iránt érdeklődők a BCEFW hivatalos Facebook oldalán, illetve Tiktok csatornáján követhették az eseményeket. A catwalk show-król, illetve az esemény izgalmas pillanatairól készült felvételek hatalmas sikert arattak: a legtöbb bemutató nézettsége 100 ezer fölötti volt, egyes show-kat pedig százötvenezren néztek élőben a Tiktok felületén.
A nézősorok mellett a kifutókon is sorra jelentek meg a nagy nevek: a show-k keretében láthatta a közönség Epres Pannit, illetve olyan magyar hírességeket, mint Verrasztó Evelyn, úszónő vagy Wolf Kati, énekesnő. A szervezők emellett kiemelt figyelmet fordítottak a diverzitásra és a pozitív testkép hangsúlyozására is. Az idei bemutatók további különlegességet is tartogattak, több márka számára jelentett jubileumi megjelenést a BCEFW. Volt olyan márka, aki tizedik, míg más a huszonötödik évfordulóját ünnepelte az eseményen.
A divatügynökség az új technológiai megoldásokat a BCEFW-vel kapcsolatban már második alkalommal aknázta ki, hiszen a Metaverzum digitális világában egy virtuálisan felépített üzlettel kínált vásárlási élményt az érdeklődők számára. A magyar kortárs darabok itt egy kattintással közvetlenül elérhetővé és megvásárolhatóvá váltak a Budapest Select Concept Store oldalán.