A Black Lilly a benned rejlő hattyút kelti életre
A Black Lilly a nők önmagukra találásáról (külsőleg és belsőleg), vagyis nőiességük és önmaguk felvállalásáról, és a női világ kialakításáról szól. Ezt a "hattyúság" vagy "swanitude" fogalmával lehet legjobban kifejezni, állítja Kelemen Lívia, a Black Lilly megálmodója.
Ezeket láttad már?
A divatmárka minden kollekciójában csak 8 ruha lesz, mert a Black Lilly hisz abban, hogy a kevesebb több! Az egyik legfontosabb elvük a fenntarthatóság, és így mindig nagyon magas minőségű, természetes alapanyagokból készült termékeket gyártanak limitált, kis kollekciókban.
Líviával rövid interjút készítettünk, melyből kiderül, mi is a Black Lilly koncepciója, kiknek szól a divatmárka, és miért érdemes a továbbiakban figyelemmel kísérni a fejlődését.
Mit jelent az, hogy hattyúság vagy swanitude? Hogyan fonódik össze ez a Black Lillyben a nőiességgel és a divattal?
Az emancipáció óta a nők valahogy beidomultak a férfivilágba, elférfiasodott a nőiesség, és mint olyan nem nagyon létezik. Ezt szeretném hangsúlyozni a ruhákkal, hogy merjünk nők lenni. A nőiesség összetettségét szeretném átadni ruháimon keresztül, hogy a nők élvezzék önmagukat, egyediségüket és megismételhetetlenségüket, mint személyek, de vállalják emellett női mivoltukat is. Így a hattyúság a női önbizalom útja. A férfiakétól úgymond független, vagyis nem velük harcoló, vagy nekik alárendelődő, hanem egy mellettük szépen fejlődő női közösség.
Hogyan és mikor kezdtél a divattal foglalkozni?
Mint nagyon sok divattal foglalkozó embernél, engem is az anyukám divatszeretete fogott meg. Kiskorától készített magának ruhákat, és a mai napig megtartotta ezt a szokását. Szóval, a ruhakészítés folyamata és az anyagok világa már kiskoromtól nagyon foglalkoztatott. De komolyabban nem foglalkoztam ezzel a szakmával, részt vettem egy-két rövidebb képzésen, de nem jártam a MOME-ra például. Személyemnek több oldala van, így politológiát és nemzetközi kapcsolatokat is tanultam. Ezek segítségével érik meg bennem a kép a nőiesség és a női világ fontosságáról, és hogy a ruházat mennyit is számít, mennyi kódolt üzenet is van benne.
Hogyan született meg benned a Black Lilly elképzelése és mindaz, amit a márka sugall?
A saját hangomra vagy stílusomra, az évek során találtam rá. Bevallom, már nagyon régóta szerettem volna ezzel foglalkozni, de nem éreztem, hogy még megértem volna a feladatra. Suzy Menkes egyik cikkében írta, hogy a jó divattervező már első kollekciójában felismerhető. Vagyis van már egy kialakult világképe, tudatos és tudja, hogy mit szeretne hirdetni. Emiatt vártam, és igazából nagyon jól tettem, mert mostanra állt bennem össze a kép, arról, amit mondani szeretnék. Persze még távol nem vagyok készen, vagyis a fejlődés és a változás állandó. Csak úgy érzem, hogy most érett meg az idő, hogy elinduljak az úton.
Kíváncsian várjuk Lívia további kollekcióit, és reméljük, minél hamarabb láthatjuk majd a legjobbakat futtató divatheteken és kiállításokon is.
Nézd meg a Black Lilly Facebook oldalát és a honlapját is további információkért.