80 éves reklámarc a divatmárkánál
Szépen sorban érkeznek a legnagyobb márkák 2015-ös tavasz-nyári kampányai.
Ezeket láttad már?
Az új szezonban meglepő arcokból bizony nincs hiány. Eddig úgy tűnt, hogy az egyik legnagyobb trend a divatreklámok világában az lesz, hogy popsztárok veszik át a modellek helyét. Az újabban megjelent hirdetésekben persze azért már a modellek a főszereplők, szerencsére máris örülhetünk magyar modellnek is.
Úgy látszik azonban, hogy folyatatódik az a trend is, hogy néhány márka a szokásosnál idősebb arcokat választ. A különcségre mindig is hajlamos Marc Jacobs például a kozmetikai vonalához szerződtetett korábban 60 feletti legendát. Az öreges stílusukról híres Olsen-ikrek pedig mintegy önironikusan egy idős, egykori modellre bízták a ruháik sikerét tavaly. Idén a Céline márka folytatja a sort, ráadásul egy nem is akármilyen választással. Phoebe Philo, a márka kreatív igazgatója a nemrég a 80. életévét betöltő Joan Didion személyében találta meg a megfelelő "kampánylányt".
Joan Didion nem annyira ismert a magyar közönség előtt, pedig minden bizonnyal az amerikai irodalom egyik legjelentősebb kortárs alkotója, aki több regényt publikált, sok forgatókönyvet írt néhai férjével, John Gregory Dunne-nal közösen, mégis talán esszéistaként a legsikeresebb.
Az írónő egyébként annak idéjén még egyetem után a Vogue ösztöndíját nyerte el, és a szerkesztőségben eltöltött két év alatt vált hivatásos íróvá. A törékeny, de nagyon szuggesztív előadóként ismert Didion a Céline számára legújabb kollekciót ihlető 60-as, 70-es éveknek az ikonja. Jürgen Teller minden sallangtól mentes képet készített a márkának a 80 éves legendáról. Imádjuk!