5 trendteremtő dolog a Marks&Spencer márkától

2016. május 19.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Hogy mit jelent a Marks&Spencer, csak akkor étheted meg igazán, ha jártál már az Egyesült Királyságban, bárhol, bármikor az elmúlt száz évben és még korábban. Az üzletet jelenti, csak így egyszerűen. A brit cég ruhában a legerősebb, de az ételkínálata is nagyon meghatározó. A 2016-os őszi-téli kollekció bemutatójukon, melyet a már hagyományos bemutatótérben, a One Marylebone-ban tartottak, ami önmagában is megér egy misét, hiszen eredetileg egy templom.

Ismét megfogalmazódott bennem, hogy nincs is jobb, mint amikor szezonról-szezonra, apró újításokkal, óriási váltások nélkül, de nagy örömet okozó különlegességekkel készítheted fel a ruhatáradat arra, hogy még jobban szolgáljon téged a hétköznapokban és a különleges alkalmakon.

Marks&Spencer, M&S, Vogue, Burberry, Zara, Belinda Earl, design, divat, 2016 ősz tél, styling

Többször írtam már, mennyire rajongok a britek alaposságáért, következetességéért, ezt a divatban is csodálom, hiszen felépül valami az egymásra pakolt "téglákból", legyen az egy új cipő, egy örökzöld ruha vagy egy bőrkabát. Azt pedig különösen tisztelem a Marks&Spencer-nél, hogy mindamellett, hogy a te életedet akarják könnyebbé tenni, a te igényeiden gondolkodnak, nem állnak ellent az idők szelének sem, hanem erősen odalépnek, ha a trend azt diktálja. Mindjárt kiderül, mire is gondolok.

1. Szabászati bravúrok és elegancia

Marks&Spencer, M&S, Vogue, Burberry, Zara, Belinda Earl, design, divat, 2016 ősz tél, styling

Hogy ez alapvetés? Talán a luxusmárkáknál, de a nem túl drága darabokat kínáló konfekciómárkáknál aligha. Az egyszerűség a legnehezebb, mert akkor a szabásvonalnak pont ott kell lenni, ahol dukál. Az őszi-téli kollekciójukat ez a nagyon fegyelmezett esztétikum, a finom kelmék rétegzése, a visszafogott színpaletta jellemzi, ami már önmagában is garancia arra, hogy amit összevásárolsz, passzolni fog egymáshoz, szinte vezetik a kezedet a ruhafogasok között.

2. Az izgalom elvárás

Marks&Spencer, M&S, Vogue, Burberry, Zara, Belinda Earl, design, divat, 2016 ősz tél, styling

Minden nő használható ruhatárat szeretne, ami segít abban, hogy nap, mint nap csinos lehessen és jól is érezze magát, de a kiszámítható unalomra azért nem vágyunk. Mindenki tegye a szívére a kezét! Azt szeretnénk, ha a szettünk pozitív értelemben a meglepetés erejével hatna, azaz észrevenné a környezetünk és meg is dicsérné, és ha jó emlék maradna az összeállítás az Instagram-falunkon is. "Hogy én milyen jól öltöztem annak idején is!"- örvendezel majd újra meg újra. Éppen erre valók a merész anyagtársítások.

Marks&Spencer, M&S, Vogue, Burberry, Zara, Belinda Earl, design, divat, 2016 ősz tél, styling

A fémesen csillogó bársony istenien fest a jacquard-szövettel, a visszafogottan csillogó bőr a finom gyapjúval, a virágos szatén a farmerrel és így tovább. Szinte végtelen manapság a tabudöngetések sora. Ez is teszi mégis annyira izgalmassá a manapság kissé átláthatatlanul felgyorsult divatot.

3. Vedd meg a kifutókról!

Marks&Spencer, M&S, Vogue, Burberry, Zara, Belinda Earl, design, divat, 2016 ősz tél, styling

"Most akarom!"- talán így gondolod, amikor megnézed az Instagramon Londonból posztolt öltözékeket, talán engem is követsz, és láttad, milyen szuper klipet dobtam össze a helyszínen a kiállított darabokról a Flipagrammal. Ha beleszerettél valamibe, teljesen normális, hogy szeretnéd megvenni. "A vásárlóink új dolgokat akarnak. Mi pedig megadjuk nekik. A húsz darabból álló The Big Easy kollekció már kapható a weboldalon, hónapokkal azelőtt, hogy ténylegesen az üzletekbe kerül"- summázta az egész divatipart felforgató trend beillesztését a stratégiájukba a stílusigazgató, Belinda Earl. Gyorsan elmondom, miről is van szó. A divatiparnak van egy üteme már évtizedek óta, ami azt jelenti, hogy egy fél évvel hamarabb mutatják be a dizájner kollekciókat, mint hogy azok az üzletekbe kerülnének. Ez így rendben is volt, a divatiparnak volt fél éve, hogy legyártsa, kommunikálja, kiszállítsa az új trendeket kínáló darabokat.

Marks&Spencer, M&S, Vogue, Burberry, Zara, Belinda Earl, design, divat, 2016 ősz tél, styling

Aztán elkezdtünk unatkozni, növelni kellett a bevételeket, jöttek a szezon közepi kollekciók, az élő közvetítés a nagy divatházak divatbemutatóinak backstage-éből, hiába írattak alá bárkivel is titoktartási megállapodásokat és tiltották meg a telefonunk használatát. Ugyan már, az információ így is, úgy is utat tör magának és a Zara dizájnerei tűkön ülve várják, hogy leskiccelhessék az izgalmas darabokat. (Ahelyett, hogy kitalálnának ilyeneket maguk, ezt már csak én tenném hozzá lakonikusan.) Szóval a Burberry felismerve a technológia gyorsaságát, azt gondolta, miért is ne adhatná el a kifutón bemutatott darabokat azonnal. Azóta mindenki erről beszél. Mi lesz a háttériparral, a magazinokkal és a többi? Szerintem ez egy nagy sakkjátszma, az információháború része ez is. Aki először mutatja az új trendeket és képes értékesíteni, nagy előnyt szerez. A háttéripar könnyedén egy fél évvel előrecsúsztathatja a határidőket, kérdés, mennyi értelme van nyáron téli ruhákat árulni. Itt folytatom.

4. A szezonok összecsúsznak

Marks&Spencer, M&S, Vogue, Burberry, Zara, Belinda Earl, design, divat, 2016 ősz tél, styling

Bár a ritmikusságnak megvan a maga szépsége, nem túl jó apropóból, az időjárásban egyre kevesebb rendszeresség, kiszámíthatóság van, ami igen nehézzé teszi a ruhacégek életét is. Konkrétabban legyártanak mondjuk egy jó nagy mennyiségű csizmát és sosem érkezik meg a csizmás, fagyos hideg. Vagy mondjuk, május közepén két pulóverre van szükség, amikor már elsején megnyíltak a strandok, tehát bikinit és strandpapucsot kínálnak az üzletek. Summa summarum, akinek nincs két anyja, elkezd másképpen ruhát tervezni. Mondjuk úgy, hogy egy tavasszal viselhető virágos ruhát gyapjúpulóverrel és bélelt, katonai ihletésű párkával téliesít. Fontos, hogy minél könnyebben viselhessük a darabokat és minél inkább az adott, őrült időjárásra szabhassuk. Nagy kihívás nekünk is öltözködni, hát még megtervezni a kínálatot!

5. A styling a kulcs

Marks&Spencer, M&S, Vogue, Burberry, Zara, Belinda Earl, design, divat, 2016 ősz tél, styling

Sok mindent megveszünk, de aztán nem nagyon tudjuk mivel felvenni. A Marks&Spencer már az "As seen in Vogue" speciális kollekcióival és azzal, hogy a szetteket babákon és a neves divatmagazinban is bemutatta, nagyot lépett az új szellemiség felé. A vásárlóknak segíteni kell, hogy minél könnyedebben összeállíthassák a szetteket, és hogy olyasmit meg se vegyenek, amit nem fognak viselni. A trendek sokszínűsége, a divat dömpingje, a darabok átláthatatlan halmaza, az egymásba csúszó szezonok, a túl sok információ mind-mind zavart okoznak a fejünkben és ez bizony meglátszik a vásárlási szokásainkon is. Segítségre van szükségünk és a divatcégeknek kell megadniuk a segítséget.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Ennél a multinál bátran szólhatunk a HR-nek vagy a főnöknek, ha a menopauza megnehezíti a munkavégzésünket

glamour plusz ikon Ennél a multinál bátran szólhatunk a HR-nek vagy a főnöknek, ha a menopauza megnehezíti a munkavégzésünket

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)