40. évfordulóját ünnepli az Emporio Armani: a legújabb kollekciót látnod kell!
A milánói divathéten debütált az Emporio Armani új kollekciója a 2022-es tavaszi- nyári szezonra. A divatmárka a 40. évfordulóját ünnepelte ezzel.
Ezeket láttad már?
1981-ben Giorgio Armani létrehozta az Armani divatház fiatal vonalát, amely az Empiro Armani nevet kapta és tökéletesen reprezentálta azt, amit ma úgy hívunk: street style. Ugyan így 40 év elteltével sok minden jut eszünkbe, ha meghalljuk az Emporio Armani márkanevet, de a divatház mindmáig tudta tartani a lépést és ma is tökéletesen kiszolgálja a fiatalság igényeit, ha ruháról, de főleg street style divatról van szó.
Ebben a cikkben összeszedtünk néhány izgalmas tényt a 2022-es tavaszi/nyári Emporio Armani kollekcióról, amely a 40. évfordulóját ünnepli és bizonyítja, hogy 40 év után is lehet releváns egy márka.
Az 1981-es indulásakor az Empiro Armani egy igazi fenoménnak számított, ugyanis ehhez hasonló fiatalos ruhákkal korábban senki nem találkozott, de hirtelen mindenki ezt akarta.
Mint minden generációnak, annak a generációnak is megvoltak a saját különleges és különös rögeszméi, az Emporio Armani pedig az új kód volt, amellyel mindenki azonosulni akart.
Giorgio Armani az ünnepélyes bemutató előtt azt írta egy e-mailjében, hogy:
“Boldog vagyok, hogy az Emporio Armani még mindig megtalálja a fiatal generáció hangját, hogy még mindig tud válaszolni a metropolitán energiára és élettelteliségre. Az erény, amelyet meg szeretnék mutatni egyfajta szabadság, hogy a ruhák még mindig arra használhatók, hogy kifejezzük önmagunkat, Armani logóval ellátva.”
A bemutató az Emporio Armani demokratikus szellemében indult és néhány farmerral kezdődött.
“1981-ben indítottam el az Empirot, mert hiányt láttam a piacon. A fiatalok már ki voltak éhezve valami újra és frissre és én pont ezt akartam nekik felajánlani. Farmerokkal kezdtem és ezután bővítettem ki a teljes vonalat, ami olyan volt, mint egy tartály. Egy újfajta demokráciát és nyitottságot hozott létre a világomban. Mára a márka célja kibővült, a közönséggel együtt: a fiatalság manapság egy elmeállapot. A lélek bátor és nagyvárosi.” - mondta Armani.
Az új kollekcióban a kezdetekben is látható szabásvonalak és stílus új, kortárs módon jelenik meg. A könnyed szabásvonalak, munkaruhák és sportruházat mellett éjjel és nappal is viselhető “diszkóruhák”- Armanit idézem a szóhasználattal - láthatók, amelyekkel nemcsak a múlt legkiemelkedőbb darabjaira emlékeztet minket a divatház, hanem megmutatja a változás és modern kori újításokat is.
Armani az egyike volt azon dizájnereknek, akik egy olcsóbb vonal megtervezésébe vágtak bele, miközben egy luxusmárka is a nevük alatt futott. Ezt sokan butaságnak találnák, hiszen ezzel akár a luxus divatiparban megszerzett elismerését is kockáztathatta a tervező, de nem ez történt. Az Emporio Armani mellet a divatház egy magazint is elindított, az egyik első ilyen típusú magazint, amely felismerte a közösséget, amely ragaszkodik egy bizonyos márka viseléséhez. A 40. évforduló alkalmából a magazin egy különleges kiadással érkezik, amelynek Giorgio Armani testvére, Rosanna a főszerkesztője, pont ahogy a 80-as években. A főszerkesztő ehhez a számhoz is újabb kreatívosokkal dolgozik együtt, akikkel közösen állították össze a magazin tartalmát.
A kollekció egyébként tökéletesen átadja a tavaszi és nyári idilli olasz hangulatot, nemcsak a printekkel és a mindig divatosnak számító pasztell színekkel, hanem a lenge és könnyed anyaghasználattal és a választékos ruházattal.
Egy biztos, az Emporio Armaninál a gardróbunk minden tavaszi darabját be tudjuk szerezni és máshova nem is kell menni!
Ugyan minden Emporio Armani kollekció kiemelkedik a többi közül, de ezt a kollekciót nem a márka iránti hódolatnak szánta a tervező, hanem arra akarja felhasználni, hogy megmutassa, hogy az Emporio Armanit sosem hagyta el a kalandvágyó, szabad szellem.
Szerző: Pongrácz Dóra