Fogyatékossággal élő emberek számára tervezett divatkollekciót a Zalando
Az inkluzív divat iránti elkötelezettségének újabb állomásaként a Zalando piacra dobta első adaptív kollekcióját, amelyet átmeneti vagy tartós fogyatékossággal élők számára terveztek a divatáruházban elérhető különböző márkák tervezői. Ma a divat egyik fő fókusza az inkluzivitás növelése lett, legyen szó méretről, másságról, speciális igényekről. Ez egy olyan divatirányzat, ami a társadalmunkat jobbá teheti, az elfogadást pedig erősítheti embertársaink iránt. Tízből tíz pont a Zalandónak!
Ezeket láttad már?
Európa egyik vezető online divat- és életmód platformja, a Zalando piacra dobta első adaptív divatkollekcióját, amelynek már több mint 140 különböző stílusú terméke létezik, köztük a Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn és Even&Odd saját márkás darabjai. Az adaptív kollekció az átmeneti vagy tartós fogyatékossággal élő emberek számára tervezett ruhadarabokból, cipőkből és kiegészítőkből áll, melyeket teljes mértékben ezen vásárlók igényeire szabtak. A vállalat célkitűzése, hogy 2025-re mindenki számára biztosítson megfelelő termékeket, ennek egyik fontos lépése az adaptív kollekció bevezetése, amely a magyar vásárlók számára is elérhető.
A WHO eredményei szerint minden ötödik európai ember valamilyen fogyatékossággal él, ami alátámasztja az adaptív divat létjogosultságát, ennek ellenére 75 százalékuk úgy érzi, hogy számukra nem olyan könnyen elérhetőek a divatipar termékei. Az adaptív kollekcióval a Zalando jelentős lépést tesz a fogyatékossággal élők felé: mozgáskorlátozott, kézügyességében korlátozott, szenzoros érzékenységgel élők és fogyatékossággal élő gyermekek gondozói számára is kínál megfelelő ruhadarabokat.
Az első kollekcióban kerekesszékes használatra alkalmas, ülést segítő dizájnok, érzékszerv barát anyagok, valamint könnyen záródó, protézisekhez vagy kötszerekhez alkalmazkodó darabok is elérhetők lesznek. A kollekció megjelenése előtt a Zalando széleskörű fogyasztói felméréseket végzett azokon a piacokon, ahol elérhetőek darabjai, amelyek a fogyatékossággal élő vásárlók tapasztalatainak és igényeinek megértését szolgálták.
A Zalando a következő hónapokban továbbra is nagy figyelmet fordít a fogyatékossággal élők közösségével folytatott párbeszédre, amelyből tanulva további lépéseket tesz az adaptív kollekciók fejlesztéséért.