Trunk show a #Rethinkmozgalom jegyében - avagy Hungarian Designers Capsule Warderobe
Egy különleges projekt kerül megvalósításra a 2023-as tavaszi Central Europian Wedding Show keretén belül, melynek ötletgazdája, szervezője - és a show rendezője - Szabó Pálma, a Sonia Produkciós és Kommunikációs Ügynökség vezetője. Őt kérdeztük a részletekről.
Ezeket láttad már?
Honnan jött az ötlet, és mik a projekt fontos elemei?
A Perwoll márkával tavaly elindult egy nagyon ígéretes, és hosszútávúnak ígérkező közös munka, melynek keretén belül a fókuszt az újrahasznosításra, a slow fashionra helyeztük. 2022 év végén egy divatpályázatot írtunk ki, amelyben fiatal pályakezdők tervezték át meglévő estélyi öltözetüket, és alkottak belőle egy új outfitet. Az idei évben – folytatva a tavalyi tematikát –, már ismert tervezőkkel szeretnénk felhívni a figyelmet az újrahasznosítás fontosságára. Négy népszerű magyar designert kértünk fel, hogy a meglévő estélyi, alkalmi, esküvői öltözetüket az „újrastylingolás” módszerével tegyék izgalmassá, különlegessé, mássá.
Hogyan kell mindezt elképzelni a kifutón?
Az alap öltözeteket a show előtt befotózzuk egy minimál stylinggal, az öltözékekről készült fotó pedig a show alatt kivetítésre kerül. A kifutón már ugyanaz az kreáció egy teljesen új értelmezésben jelenik meg, ötletet adva a nézőknek arra, hányféle értelmezésben, hangulatban használhatják fel újra a már meglévő öltözetüket az újravásárlás helyett.
Miért éppen a Perwoll branddel karöltve valósítjátok meg a projektet?
A Perwoll márka küldetése, hogy megoldást nyújtson ruháink élettartamának meghosszabbítására: segít a színek intenzitásának megóvásában és megújításában, ápolja a már sérült szálakat, ezáltal kedvenc darabjainkat hosszabb ideig tudjuk hordani. A Perwoll nem csak a ruhák megfelelő ápolásáról gondoskodik, hanem az évek óta folyatott #RethinkFashion, vagyis #GondoldÚjraADivatot kampányban is irányt mutat, hogyan alakíthatjuk át a divatipart a fenntarthatóság jegyében, hiszen a fast fashion nagyon megterheli a környezetünket, és ennek ellenpólusára, a slow fashion ösztönzésére fókuszál. Ez a gondolat szoros összefüggésben van munkánkkal és céljainkkal. Én magam a Budapesti Metropolitan Egyetem Fenntartható divatmárka menedzsment szakirányú továbbképzési szak oktatója vagyok, de nemcsak a hivatásom okán, hanem privát emberként is nagyon fontosnak tartom ezt a kérdést. Fontosnak tartom nyomatékosítani, hogy a fenntartható divat felé nem az az út vezet, amelyen elfordulunk a divattól és kivonjuk belőle magunkat, hanem az, ahol szeretjük azt, amink van, és lehetőség szerint minél többször választjuk meglévő darabjainkat az újravásárlás helyett. Ehhez adunk ötleteket nézőinknek 2023. március 11-én a CEWES 2023 Esküvő Kiállításon a Hungexpo E pavilonjában.