„A klímaszorongás volt az egyik legnagyobb motiváció a márkám életre hívásában” - Egyedi, fenntartható és kényelmes fehérneműkkel kápráztat el a magyar Nude
Te is érezted már azt, hogy bizonyos ruhadarabokból és kiegészítőkből egyszerűen képtelen vagy olyan opciókat találni, amelyek valóban minőségi anyagokból készültek, kényelmesek és sokáig számíthatsz rájuk? Az pedig - bármennyire is értékes szempont - szinte luxus kívánságnak tűnhet, hogy még fenntarthatók is legyenek. Ha fehérneműkről van szó, akkor a magyar Nude mostantól megoldást jelenthet erre a problémára.
Ezeket láttad már?
A mai világban szinte minden területen egyre nagyobb teret kap a környezettudatosság, ami viszont sajnos nem jelenti azt, hogy automatikusan mindannyian megpróbálnánk tenni a bolygónk jövőjéért. De ha a saját szemünkkel is megtapasztaljuk, hogy mekkora a baj világszerte, az bizony sorsfordító lehet. Kovács Hédi számára egy utazáson szerzett tapasztalat jelentette azt a pontot, amikor úgy érezte, még komolyabban kell cselekednie, mostanra pedig egy egyedi, fenntartható fehérneműmárkát tudhat magáénak: ez a Nude.
A divat szeretete régóta adott volt
Hédinél a divat és az öltözködés szeretete hamar egyértelművé vált. „Emlékszem, már gyerekkoromban volt egy füzetem, amibe a ruhaterveimet rajzoltam. Ekkor nagy hatással volt rám a 101 kiskutya filmváltozatából a de Frász Divatház. Aztán jött Carrie Bradshaw, majd Az ördög Pradát visel, és végül kialakult az is, mely divattervezők állnak a legközelebb hozzám. Mindig imádtam a ruhákat, a stílust, az egyediséget, a színeket, a merészséget – amikor valaki mert kitűnni a tömegből.” Akkoriban viszont talán még Hédi sem gondolta, hogy egyszer saját márkája lesz, méghozzá különleges üzenettel.
A sorsfordító utazás
Hédi márkájának létrejöttében a legnagyobb szerepe az utazásainak volt, azon belül is egy Balin szerzett tapasztalatnak. „Imádok utazni, akkor vagyok a legboldogabb, ha úton vagyok. Nagy hatással volt rám New York, főleg a street style tekintetében, hiszen ami az öltözködést illeti, ott mernek az emberek önmaguk lenni. Nagy inspiráció számomra Gigi Hadid Guest in residence márkája, főleg a színek tekintetében. Szeretnék én is egy tarka palettát kínálni a vásárlóimnak, ugyanis ki mondta, hogy az alsóneműk csak feketék és fehérek lehetnek?!
Azonban a Nude létrejöttében Bali játszotta a legnagyobb szerepet. Februárban utaztunk a férjemmel Indonéziába, és kiábrándulva tapasztaltuk, hogy a turista útvonalról letérve a zöld, buja természetet szeméthegyek veszik körül. A klímaszorongás volt az egyik legnagyobb motiváció a márkám életre hívásában. Szeretném felhívni a figyelmet a fast fashion általi környezetszennyezésre és a fogyasztói társadalom negatív hatásaira, beszélgetést kezdeményezni erről, és edukálni a fiatalabb generációkat.”
Valóban fenntartható fehérneműket álmodott meg
Az elképzeléseket hamar tettek követték. Hédi több hónapnyi kemény munka és a már régóta meglévő divattervezői ambícióinak eredményeként idén októberben indította útjára saját környezettudatos fehérnemű márkáját, a Nude Sustainable Underweart. „Az alapkoncepcióm az volt, hogy olyan minőségi fehérneműket kínáljak, melyek a fenntarthatóság elveinek is megfelelnek. A Nude fehérneműi 95 százalékos, GOTS (Global Organic Textile Standard) tanúsítvánnyal ellátott biopamutból készülnek, a rugalmasságukat pedig az 5 százalék elasztán adja.
A GOTS minősítésű textíliákat szigorú kritériumok betartása mellett készítik, vagyis az előállításukhoz használt gyapotot környezetkímélő módon termesztették, takarították be és dolgozták fel, illetve méltányos munkakörülmények között gyártják. Az ilyen tanúsítvánnyal bíró termékek nem tartalmaznak káros vegyi anyagokat sem, ami a hagyományos textíliák esetében nem mindig igaz.
A Nude ellátási lánca transzparens és nyomon követhető: termékeink Magyarországon készülnek, a textíliát pedig az EU-ban gyártják, így a szállítással járó károsanyag-kibocsátásunkat is csökkentjük. Minimalista, műanyagmentes csomagolóanyagot használunk és 100% újrahasznosított papírból készült dobozokban küldjük ki a termékeket, illetve a túltermelés elkerülése érdekében kis készlettel dolgozunk.”
A kényelemre is nagy hangsúly kerül
Hédi sokáig nem talált olyan fehérneműket, amelyek igazán kényelmesek, és akár szívesen aludna is bennük, ám idővel felfedezte azt a némileg szokatlan fazont, ami aztán a márkájára is hatással lett. „Évek óta imádok a férjem boxereiben aludni, ezért alkottam meg a női fazonú „Tomboy” boxert. Ezt azoknak a nőknek tudom javasolni nyáron szoknya alá, akiknek összeér a combja, de pizsamaként vagy a hozzá illő toppal akár sportruházatnak is tökéletesen megfelel.
Egy tangát is szerettem volna, amely nemcsak alhasig húzható fel, így eltakarhatja a kitüremkedő hájacskát is, feltéve, ha van. A harmadik modellem egy brazil stílusú „Cheeky” bugyi, ami nem fedi be a teljes popsit, szép és szexi a vonalvezetése. Olyan fehérneműket álmodtam meg, amelyek olyan érzést keltenek, mintha nem is viselnénk őket. Ebből a megfontolásból született a márkanév is.
Ami a felsőket illeti, készült egy szexi háromszög melltartó, egy sportmelltartó fazonú „Tomboy” top és egy trikó is, melynek a „Tank top” fantázianevet adtam. Minden mindennel kombinálható, és a felsők úgy lettek kialakítva, hogy akár utcai viseletként is használhatók.
A fehérneműk tervezéskor a minőségre, praktikusságra és a stílusos egyszerűségre is törekedtem, mert az volt a szándékom, hogy alapdarabok szülessenek, amelyek felhasználása sokoldalú is lehet. Mindemellett a hulladékkezelésre is odafigyelünk, a gyártás során keletkezett szövethulladékot összegyűjtjük, és kiegészítőket készítünk belőlük". Vagyis csupa olyan kreáció született, melyeknek viselésével magunknak és a környezetünknek is jót tehetünk.
Testalkattól függetlenül szerethető darabok születtek
Hédi számomra még egy nagyon fontos üzenetet is közvetít a márkáján keresztül: nem a testalkatunknak kell megszabnia, hogyan érezhetjük magunkat egy fehérnemű viselése közben. Éppen ezért első kollekciója, a Comfort Zone fotózásához barátnőit kérte fel azt szem előtt tartva, hogy mindenféle testalkat megjelenjen a képeken. „Úgy gondolom, manapság nem állja meg a helyét az a gondolkodásmód, hogy csak a magas és vékony lányokat tekinthetjük szépnek. Legyen szó striákról vagy narancsbőrről, azt szeretném hangsúlyozni, hogy úgy vagyunk szépek, ahogy vagyunk.
Erre utal Hédi márkájának szlogenje is: „Deep breath. Let it go. You define your beauty." „Pontosan ezért nem retusáltuk a fotókat, nem használtunk beauty filtereket, nálunk ez alapelv. Az első kollekcióm, a Comfort Zone pedig egy olyan nyugodt, kényelmes és biztonságos állapotot szimbolizál, amelyből egyikünk sem szívesen szakadna ki. Hiszem, hogy a Nude vásárlói is hasonlóan fognak majd érezni az egyes modellek viselésekor.”