Mentorprogramot indít a Magyar Divat&Design Ügynökség: márkaépítéshez kapnak segítséget a tervezők
Szponzorált tartalom
A Magyar Divat & Design Ügynökség design divíziója azon dolgozik a 2018-as megalakulása óta, hogy egy stabil, hatékony és hosszútávú mentoring programot fejlesszen ki, mely szakmai segítséget nyújt a tehetséges magyar designereknek. Horizontális egyeztetéseket, szakmai párbeszédet, valamint hazai és nemzetközi bevált gyakorlatok gyűjtését követően a divízió kifejlesztette a design START elnevezésű, többlépcsős mentorprogramot.
Ezeket láttad már?
A design START mentorprogram előadássorozatának célja , hogy az üzletfejlesztéshez elengedhetetlen tudást átadja a designereknek. A tervezők ezt személyre szabott formában kapják meg, valamint prominens mentorok segítségével tudják feldolgozni és gyakorlatban alkalmazni az elhangzott értékes információkat.
A mentorprogram első lépéseként, a workshopok fókuszában olyan témák állnak, melyek elengedhetetlenek az adott márka fejlődéséhez, mint például az üzleti tervezés, a finanszírozás, a kommunikáció alapjai, a marketing és digitális technológia, a márkaépítés és a designkommunikáció, valamint jogi témakörök. Az interaktív előadások után minden mentoráltnak saját felkészültségi szintjéhez mérten kell az adott projekthez kapcsolódó feladatot megoldania, melyhez szakmai támogatást nyújtanak a mentorok is.
A Design START programot megelőzően a S/ALON Budapest lakástrend kiállításon volt lehetősége megjelenni a kiállítás szakmai zsűrije által kiválasztott 13 kezdő formatervezőnek a HFDA szakmai partnerségének köszönhetően. Ezt követően az ügynökség műhelylátogatásokon és személyes interjúkon keresztül mérte fel az erősségeit és szakmai igényeit a fiatal tervezőknek. Ezek alapján alakította ki az ügynökség a saját 6 modulból álló workshop- és előadássorozatát, harmonizálva a Magyar Formatervezési Tanács évente publikált Start Up Guide kiadványával.
A programban résztvevő mentorok – Halasi Rita Mária (designszakértő, tanácsadó, kurátor), Dr. Cosovan Attila Róbert (Ferenczy-díjas tervezőművész, a Budapest Corvinus Egyetem professzora és társalapítója a coandco.cc kreatív műhelynek), Balogh Elenonóra (Ferenczy Noémi-díjas üvegművész, designer, restaurátor, műemléki restaurátor szakértő), Wilheim Gábor (Kanizsa Trend Kft. ügyvezető igazgató, Magyar Bútor és Faipari Szövetség elnöke), Timár Gigi (tudásmenedzsment vezető, BGE Budapest Lab), Szabó Barnabás (közgazdász, befektetési szakember), Hoffmann Petra (designteoretikus, Stilblog és Stilshop alapítója) – szakmai tapasztalatának köszönhetően pontosan látják a márkák erősségeit és fejlesztendő területeit.
A programban résztvevő designer brandek: 4MS design, UPLUX, Fű Borbála, Fülöp Fruzsina Design, Paper Up!, Bárány Anna, PDSIGN