Íme a budapesti divathét szakmai konferenciájának teljes programja!
Szponzorált tartalom
Az izgalmas, divat tematikájú, a side eventekkel együtt közel egy hetesre bővült Budapest Central European Fashion Week szervezői idén először egy nemzetközi szakmai konferenciával is kiegészítették a programsorozatot! Az eseményen ismert előadók, modern-kori problémák és megoldások, valamint számos újdonság vár rád a divat világából. Írd hát be a naptárba: november 7., Budapest Fashion & Tech Summit!
Ezeket láttad már?
A konferencián olyan 21. századi kérdésekre kaphatsz válaszokat, amelyek a divat és a digitalizáció jelenét, jövőjét és kapcsolatát érintik, nem beszélve a divatban rejlő üzleti lehetőségekről és sikeres módszerekről, amelyekről szintén sokat is megtudhatsz ezen a napon.
Tarts velünk és nézd meg, kik, mikor és milyen témában adnak elő a Budapest Central European Fashion Week egyik legizgalmasabb eseményén!
A program három fő témája tehát a fenntarthatóság, a digitalizáció, valamint a divatban rejlő üzleti lehetőségek. A szervezők így többek között bepillantást nyújtanak az anyaginnovációkba, valamint a sikeres marketing kommunikáció módszereibe. A meghívott előadók ráadásul a legismertebb neveknek számítanak a szakmában, így biztosan rengeteg újdonságot tanulhatsz tőlük.
Lássuk végre mindezt a részleteiben!
A november 7-ei reggelt az újgenerációs brit tervező, Henry Holland indítja, aki megosztja tapasztalatait arról, hogyan tudott egy olyan korszakban sikeres márkát építeni, mikor minden második ember designernek tartja magát. Később szó esik egy másik, több magyar tervezőt foglalkoztató kérdésről is: Mo White, a Hyperwild vezetője fejti ki véleményét arról, mennyi eséllyel indul az, aki világmárkát építene 2020-ban Magyarországon.
Ha te is sikeres tervezői karriert képzelsz el itthon, akkor már most állítsd be az ébresztőórádat a november 7-ei reggelre!
A délelőtt folyamán erős témával nyitja az etikus divatról szóló részt Vigga Svensson. A CONTINUED.FASHION igazgatója előadásában ugyanis az eldobható és a fogyasztói társadalom negatív hatásait helyezi fókuszba. A szakember szerint a körkörös gazdaság hosszabb távon sokkal hatékonyabb tud lenni, mint a jelenleg bevett szokások.
A fenntarthatóság kérdése ma már a tervezőket és vásárlókat egyaránt érdekli. Amennyiben téged is foglalkoztat a jövő, felelősségteljesen (és stílusosan) szeretnél élni, tervezni, akkor érdemes meghallgatnod Svensson előadását.
A téma 11:30 kor az etikus divat kerekasztal-beszélgetéssel folytatódik, amelyen a résztvevőktől első kézből értesülhetsz arról, hogyan látják a divat jövőjét a világ legmeghatározóbb cégeinek vezetői. Szó lesz a divatvilágot érintő legfontosabb üzleti trendekről, a vásárlók új generációjáról és természetesen a fenntarthatóságról is. A beszélgetésben résztvevő Gina Gulberti szerint a technológia és a fenntarthatóság úgy járnak kéz a kézben, mint a "Rock & Roll", mivel a technológia nem fejlődhet anélkül, hogy ne venné figyelembe a fenntarthatósági igényeket, ahogy a fenntarthatóság sem él túl technológia nélkül.
A kora délutáni órákban már a témában legotthonosabban mozgó szakemberek feszegetik a divat jövőjének lehetőségeit. Legyen az a bioalapú jövő vagy a digitális jelenlétnek és a személyre szabott üzleti megoldásoknak a fontossága, sok minden szóba kerül majd a 14:30-as szünetig.
Amennyiben izgatnak a fenntartható divatban rejlő üzleti lehetőségek, ezt a részt semmiképpen se hagyd ki!
A Budapest Fashion & Tech Summit szakmai konferencia utolsó része pedig már átfogó képet ad a textil- és ruhaipar jövőjéről. Az előadók taglalják majd az olyan innovatív ötletek kérdését is, mint például a háztartási eszközeinkkel kommunikáló ruhadarabokét vagy az alkalmazottakat helyettesítő robotokét. Steve Brown szerint a "Kevesebb több elvet" követjük a jövőben, de a ruhakölcsönzés is egy új és működőképes iparággá fejlődhet az elkövetkezendő években.
A 2020-as tavaszi-nyári kollekciókat bemutató Budapest Central European Fashion Weeket november 8-án a Tesla Event Kultban, november 9-10. között pedig a Bálna Budapestben rendezik meg. Előbbiben a fiatal és külföldi tehetségek, utóbbiban a magyar tervezők, többek között az a hat márka – az Abodi, az Artista, a Cukovy, az Elysian, a Je Suis Belle és a Zsigmond Dóra menswear – lesz megtekinthető, akik nemrég a milánói divathéten arattak sikert kollekcióikkal. Több nemzetközi divatszerkesztő és influencer visszatér a divathétre a szezonban, itt lesz a Diet Prada párosa, a Vogue Italia, a Vanity Fair, illetve a fiatal tehetségekre fókuszáló Fucking Young! és a Kunst Magazin is.