Már rég nem csak az autókról szól! A Ferrari új kollekciójából csak úgy árad a luxus
A Ferrari név egyenlő az olasz életstílussal, és bizonyára nincs olyan ember a világon, akinek a név hallatán ne villanna be egy a piros autómodell. Az autómárka már kivívta magának a népszerűséget minőségével, különlegességével és hamisítatlan „olaszságával”.
Ezeket láttad már?
A Ferrari viszont már nemcsak az autókról szól, hanem ruhákról, a divatról is. 2021. júniusában Maranellóban mutatta be a márka az első ruhakollekcióját, amivel a stílusteremtés egy újabb korszaka indult el.
A Ferrari és az olasz dolce vita
Mivel a Forma 1-es szezon már javában folyik, az olasz divatról mindig van mit beszélni, a sport és a divat találkozása pedig egy csupa meglepetést tartogató témakör, így ebben a cikkben mindenről beszámolunk, ami Ferrari stílus.
A Scuderia Ferrari névre hallgató, motorsportot kiszolgáló vállalatot 1939-ben Enzo Ferrari alapította, akiről film is készült Adam Driver és Penélope Cruz főszereplésével. Az első Ferrari személyautó 1947-ben jelent meg, azóta a Ferrari a világ egyik legismertebb autómárkájává vált.
A Ferrari által gyártott autók egyenlőek a kivételes teljesítménnyel, kifinomult dizájnnal és prémium minőséggel. Az olasz cég nemcsak autókat gyárt, hanem egy életstílust és márkakultúrát képvisel. Az ikonikus vörös autók és a „Cavallino Rampante” (a lovas lovag címere) a Ferrari védjegyévé váltak, amelyek az autórajongók és a luxus életstílust kedvelők körében is egyedi státuszt képviselnek.
Ezen túl a Ferrari nélkül nincs Forma 1 sem. Az autómárka a kezdetektől a világhírű - és az egyik legnézettebb- sportesemény része, ahol a Ferrari pilótái 15 világbajnoki címet zsebelhettek már be és ki tudja, mikor folytatódik a sor.
Az eddig elért sikereket még sokáig sorolhatnánk, de talán ennyi információ elég ahhoz, hogy megértsük, miért volt elengedhetetlen, hogy a Ferrari képviselte olasz életstílus ne csak az autók egyedi formavilágában és ikonikus színeiben jelenjen meg, hanem ruhák, cipők, kiegészítők sokaságában is, hogy teljes legyen a kép.
Ferrari Style, az olasz divat
Az első Ferrari kollekció 2021 júniusában került bemutatásra Maranellóban, 74 évvel a Ferrari márka indulása után. A bemutató az autómárka maranelloi gyárában, egy leállított gyártósoron zajlott, amely szimbolikus kapcsolatot teremtett a ruhák és a Ferrari közismert autói között.
A Ferrari V12-es sorozatgyártású autói a kifutó mellett voltak rögzítve, így a vendégek is szemügyre vehették a gyártás egyes részleteit. A márka törzsvásárlói már az első kollekció előtt beszerezhettek bizonyos darabokat, ám a kollekció egyértelműen az új generációnak szólt, és szól azóta is, ugyanis a Ferrari divatház már hét kollekciót mutatott be.
A ruhák és kiegészítők tervezője Rocco Iannone. A 30 éves olasz divattervező korábban már dolgozott a Pal Zileri férfi kollekciókon, de mielőtt a piros lovas márkához került, a Dolce & Gabbanánál töltött idő után a Giorgio Armanihoz csatlakozott, ahol a férfi ruházati vonal tervezőjeként, majd az Emporio Armani Red vonal vezetőjeként dolgozott.
Iannone tökéletesnek bizonyult, mint a Ferrari divatház kreatív tervezője, ugyanis azóta is az Ő vezetésével készülnek a férfi és női kollekciók is, ráadásul nem rest részt venni marketing kampányokban sem, így gyakran láthatjuk a Ferrari Style Instagramon mint a videók központi figuráját. A tervező számos modellel és celebbel ápol jó kapcsolatot, így a Ferrari divatház kifutójának nézőterén többek között Rosie Huntington-Whiteley, Anna Wintour, John Elkann, Georgia Jagger és Anna Dello Russo is pózol egy-egy kép kedvéért.
A Ferrari elődjei: autómárkák és divatházak
A Ferrari divatház ugyan úttörő az „autómárkából lett divatház” sztorijával, de ez nem az első alkalom, hogy a divat legnagyobb márkái az autóipar még nagyobb márkáival kollaborálnak. A Dior és a Vespa közösen megálmodott robogóját valószínűleg mindenki ismeri, ha máshonnan nem is, de az Emily Párizsban sorozatból biztosan. A Vespa 946 Dior robogót Maria Garzia Chiuri tervezte, 2021-ben került bemutatásra és mindössze 946 db található belőle világszerte.
2023-ban jelent meg a Moncler és a Mercedes-Benz „The Art of Genius” kollaborációja, melyben egy olyan univerzumot nyit meg a két márka közösen, amelyben a Moncler inspirálja a Mercedest és a Mercedes a Monclert.
2011-ben a Gucci kollaborált a Fiat 500-zal, a Gucci márka 90. évfordulójának alkalmából. Az akkori kreatív igazgató, Frida Giannini mindenáron nagy dobással szerette volna ünnepelni az alkalmat, így a Fiat 500 Gucci verzióját tervezte meg, amely limitált számban volt elérhető, fekete vagy fehér színben és Gucci ikonikus zöld-piros-zöld csíkozással.
Az Hermés sem maradhat ki a sorból, ugyanis egy Bugatti Chiron tervezésével büszkélkedhetnek, amelyből mindössze egy darab készült. Amikor Manny Khoshbin ingatlanmenedzser és autógyűjtő új darabbal szerette volna bővíteni gyűjteményét, úgy döntött, hogy mindent belead.
Khoshbin felkérte a Bugattit és a Hermès-t, hogy készítsenek egy egyedi autót csak és kizárólag neki. Khoshbin és a luxusautó-rajongók szerencséjére a márkák beleegyeztek. A Bugatti és a Hermès közösen készített egy egyedi Bugatti Chiron-t, amely egyesítette a két cég formatervezési esztétikáját.
A sort folytathatjuk a Versace és a Lamborghini közös autójával, amely 2006-ban készült el. A Murciélago model Gianni Versace által újraálmodott verziójából mindössze húsz darab készült. Az autó belseje ugyan megmaradt a régiben, de a Versace Greco dizájn itt-ott megjelent.
A divat, mint a világ egyik legnagyobb és legbefolyásosabb iparága, az élet minden területén megjelenik, így az autómárkákra is nagy hatással volt. Ahogyan a felsorolásból is látszik, az autó- és motorgyártás területén is hasznos tud lenni egy-egy ikonikusabb divatmárka, de az autómárkák szívesen alkalmaznak hasonló marketing stratégiákat, mint a divat, így egy-egy szép autóhoz a legszebb designer ruhákba öltöztetett világhírű modelleket kérnek fel.
A divat befolyásolja a világot, a világ pedig a divatot, így a Ferrari stílus hozzáad az olasz életstílushoz, mely meglehetősen sokakat vonz szerte a világon.