BCEWF: A Nanushka is visszatér a budapesti divathétre

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) augusztus 26. és szeptember 1. között 14. alkalommal rendezi meg a közép-európai régió egyik legfontosabb szakmai eseményét, a Budapest Central European Fashion Weeket (BCEFW).

A BCEFW 2025 tavaszi-nyári szezon bemutatóira és a divathetet kísérő rendezvényekre a HFDA várja szeretettel a divat és a divatos életmód iránt érdeklődőket
A BCEFW 2025 tavaszi-nyári szezon bemutatóira és a divathetet kísérő rendezvényekre a HFDA várja szeretettel a divat és a divatos életmód iránt érdeklődőket. Ruhák: Kata Szegedi, Cukovy, Zsigmond, Vanda Klein, Gyorok
Fotó: Ajkai Dávid/BCEFW

Az 2025-ös tavaszi-nyári szezon középpontjában az új generációs tervezők, regionális együttműködések, valamint a Conscious by BCEFW, tudatosságra ösztönző kategória állnak. A BCEFW hétvégi eseményei alatt a MOHU által biztosított textilgyűjtő konténer is helyet kap a Millenárison, felhívva a figyelmet az újrahasznosítás fontosságára.

Környezettudatos és lokális divat

A Magyar Divat & Design Ügynökség 14. alkalommal szervezi meg a közép-európai régió egyik legmeghatározóbb divateseményét. A BCEFW bemutatóinak, prezentációinak és a népszerű Fashion Hubnak a Millenáris ad otthont, amely impozáns épületeivel és zöld felületeivel sokoldalú programoknak ad lehetőséget.

Eddig soha nem látott számban, közel 100 tervező jelentkezett a BCEFW-re, akik mind Budapesten szeretnék bemutatni kollekciójukat. Közülük az Advisory Board, a nemzetközi szinten is elismert szakemberekből álló tanácsadó testület határozta meg a BCEFW szakmai kritériumrendszere alapján a résztvevő márkák körét.

A BCEFW a közép-európai divat platformjává vált az elmúlt hat évben, és a Coscious by BCEFW vonalával most a fenntarthatóság kérdését is bevette a divathét fontos üzenetei közé. Ruhák: Cukovy, Borbala, Unreal Industry, Kata Szegedi
Fotó: Ajkai Dávid/BCEFW

Ezek voltak az idei Sziget Fesztivál legjobb szettjei: divatszerkesztőnk összegyűjtötte a leglátványosabb megjelenéseket

A hétvégi bemutatókon, a Millenáris G épületben elismert magyar és régiós márkák kollekciójával találkozhat a közönség. Az MDDÜ kiemelt célja, hogy régiós együttműködéseivel hosszú távon szorosabbra fűzze a szakmai kapcsolatait a régió divat szervezeteivel és a divatheteket szervező ügynökségekkel, így a magyar márkák mellett minden eddiginél nagyobb számban debütálhatnak a szlovák, szlovén, szerb, ukrán, román, lengyel, valamint bosznia-hercegovinai márkák kollektív bemutatók és prezentációk keretében. A rendezvény kiemelt célja hidat képezni a régiós országok között, valamint új utakat nyitni a nemzetközi színtér felé, a tervezők számára.

Már a régió divatplatformjává vált Budapest

A BCEFW programjában nagy hangsúlyt kapnak a hazai és regionális divatszcéna legújabb szereplői, ugyanis a young talents kategóriára minden korábbi évet meghaladó mennyiségű jelentkezés érkezett. Idén több mint 30 fiatal tervező vonultatja fel kollekcióját a Young Talents és New Generation prezentációkon és kollektív divatbemutatókon.

„Miniszteri biztosként egyik elsődleges feladatom a kreatívipari ágazatok fejlesztésének ösztönzése, hogy azok hozzájáruljanak a magyar gazdaság versenyképességének további megerősödéséhez, a gazdasági teljesítmény és a hozzáadott érték növekedésével. A Magyar Divat & Design Ügynökségben az elmúlt hat évben végzett munka támogatja ezt a célkitűzést, melynek egyik zászlóshajó projektje a BCEFW” - mondja Jakab Zsófia, kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója.

„Szezonról szezonra több ezer fős közönség érkezik a rendezvényre, ahol az eddigi 13 alkalommal összesen 67 magyar és 44 régiós divatmárka mutatkozott be, nemzetközi influenszerek és hazai véleményvezérek tudósítottak az eseményekről. A mostani rekordszámú, közel 100 tervezői jelentkezés bizonyítja a BCEFW meghatározó pozícióját, és jelzi, hogy a hazai és régiós szakmai közösségben is ez az a platform, amelyet a márkák választanak kollekciójuk bemutatásához.” – teszi hozzá a vezérigazgató.

Az ökotudatosság menő: Conscious by BCEFW

Az MDDÜ kiemelt figyelmet fordít a környezeti és társadalmi felelősségvállalás kérdéskörére, így az SS25 szezonban az Advisory Board javaslatai mentén kialakított új, fenntarthatóság fókuszú kategóriát vezetett be. A Conscious by BCEFW azokat a márkákat fogja össze, amelyek a fenntarthatóbb törekvésekben leginkább tudatosak, és megfeleltek a szakmai kritériumrendszernek. Az ökotudatos gondolkodás népszerűsítését a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel, valamint a Millenárissal kötött hármas együttműködés tovább erősíti. A BCEFW hétvégi eseményei alatt a MOHU által biztosított textilgyűjtő konténer is helyet kap a Millenárison, felhívva a figyelmet az újrahasznosítás fontosságára.

Budapest varázslatos hídjai biztosították a hátteret Ajkai Dávid fotósnak, aki elkészítette a BCEFW 2025 tavaszi-nyári szezonjának kampányfotóit. Ruhák: Vanda Klein, Unreal Indistry, Borbala, Cukovy
Fotó: Ajkai Dávid/BCEFW

Amikor a népmese valósággá válik: divatba jött a kelet-európai esztétika

Ismét Budapesten mutatja be új kollekcióját a nemzetközi ismertségnek örvendő Nanushka márka. Ott lesz a kifutón a szintén egyre nagyobb nemzetközi sikert elérő Zsigmond brand is, mely legutóbb a Copenhagen International Fashion Fair-en volt jelen, az ökotudatosságot diktáló dán fővárosban. Újra bemutat a divathéten az egész régióban nagyon népszerű Sugarbird, a GLAMOUR Women of the Year díjas márkák közül a Nubu, a Romani, a Tomcsányi, a Virág Kerényi és Nora Sármán. Az eseményt a Katti Zoób márka zárja majd.

A korábbi években népszerűvé vált Fashion Hub idén is ingyenes programokkal várja a nagyközönséget a Millenáris Nemzeti Táncszínházban a BCEFW hétvégéjén. A szervezők magyar és angol nyelven, szakmai előadásokkal és beszélgetésekkel, workshopokkal, valamint bemutató márkák prezentációival készülnek érdeklődők, különös tekintettel a fiatal generáció számára

Az inspiráló, élményalapú programsorozatban bepillantást nyerhetnek a divatszcéna és kreatívipar kulisszái mögé, újdonságként szépségiparról, fotós és filmes karrierutakról, valamint nemzetközi sikereket elért szakemberekről tudhatnak meg többet a résztvevők. Rekordszámú partner jelentkezett, hogy eseményével csatlakozzon a BCEFW programjához. A Budapest különböző pontjain, és egyes vármegyeszékhelyeken megrendezett sokszínű side eventek a divathét teljes ideje alatt látogathatóak – az eligazodást a külső helyszíneken elhelyezett nyomtatott Fashion Map térképek segítik.

Magyarországon kapott életműdíjat a világhírű amerikai designer: ő a fenntartható divattervezés koronázott királya

Kreatív koncepció, művészeti irányítás, gyártás, casting és tehetséggondozás: The Sparkle Content Agency @thesparklecontent

Fotó: David Ajkai @davidajkai, Stylist: Dora Mojzes @scarfacedora

Modellek: Hien & Dalma @visagemodelshungary, Aisa @iconhungary, Eszter & Panna @vmmodel

Smink: Bernadett Titkos @titkosberni

Haj: Kis Ráchel @ksrahel Kevin Murphy @kevin_murphy_hungary segítségével

Fényképész asszisztens: Roland Rab @rolandrab

Smink asszisztens & körmök: Schaub Vivien @manicurebyvivi @vivienschaub

Smink asszisztens: Dénes Csenge Katica

Ruhatáros asszisztens: Borcsik Tamara @ta

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Futótűzként terjed Katalin hercegné szívszorító videója, még sosem mutatta meg ennyi arcát a hercegné

Futótűzként terjed Katalin hercegné szívszorító videója, még sosem mutatta meg ennyi arcát a hercegné

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)