BCEWF: A Nanushka is visszatér a budapesti divathétre
A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) augusztus 26. és szeptember 1. között 14. alkalommal rendezi meg a közép-európai régió egyik legfontosabb szakmai eseményét, a Budapest Central European Fashion Weeket (BCEFW).
Ezeket láttad már?
Az 2025-ös tavaszi-nyári szezon középpontjában az új generációs tervezők, regionális együttműködések, valamint a Conscious by BCEFW, tudatosságra ösztönző kategória állnak. A BCEFW hétvégi eseményei alatt a MOHU által biztosított textilgyűjtő konténer is helyet kap a Millenárison, felhívva a figyelmet az újrahasznosítás fontosságára.
Környezettudatos és lokális divat
A Magyar Divat & Design Ügynökség 14. alkalommal szervezi meg a közép-európai régió egyik legmeghatározóbb divateseményét. A BCEFW bemutatóinak, prezentációinak és a népszerű Fashion Hubnak a Millenáris ad otthont, amely impozáns épületeivel és zöld felületeivel sokoldalú programoknak ad lehetőséget.
Eddig soha nem látott számban, közel 100 tervező jelentkezett a BCEFW-re, akik mind Budapesten szeretnék bemutatni kollekciójukat. Közülük az Advisory Board, a nemzetközi szinten is elismert szakemberekből álló tanácsadó testület határozta meg a BCEFW szakmai kritériumrendszere alapján a résztvevő márkák körét.
A hétvégi bemutatókon, a Millenáris G épületben elismert magyar és régiós márkák kollekciójával találkozhat a közönség. Az MDDÜ kiemelt célja, hogy régiós együttműködéseivel hosszú távon szorosabbra fűzze a szakmai kapcsolatait a régió divat szervezeteivel és a divatheteket szervező ügynökségekkel, így a magyar márkák mellett minden eddiginél nagyobb számban debütálhatnak a szlovák, szlovén, szerb, ukrán, román, lengyel, valamint bosznia-hercegovinai márkák kollektív bemutatók és prezentációk keretében. A rendezvény kiemelt célja hidat képezni a régiós országok között, valamint új utakat nyitni a nemzetközi színtér felé, a tervezők számára.
Már a régió divatplatformjává vált Budapest
A BCEFW programjában nagy hangsúlyt kapnak a hazai és regionális divatszcéna legújabb szereplői, ugyanis a young talents kategóriára minden korábbi évet meghaladó mennyiségű jelentkezés érkezett. Idén több mint 30 fiatal tervező vonultatja fel kollekcióját a Young Talents és New Generation prezentációkon és kollektív divatbemutatókon.
„Miniszteri biztosként egyik elsődleges feladatom a kreatívipari ágazatok fejlesztésének ösztönzése, hogy azok hozzájáruljanak a magyar gazdaság versenyképességének további megerősödéséhez, a gazdasági teljesítmény és a hozzáadott érték növekedésével. A Magyar Divat & Design Ügynökségben az elmúlt hat évben végzett munka támogatja ezt a célkitűzést, melynek egyik zászlóshajó projektje a BCEFW” - mondja Jakab Zsófia, kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója.
„Szezonról szezonra több ezer fős közönség érkezik a rendezvényre, ahol az eddigi 13 alkalommal összesen 67 magyar és 44 régiós divatmárka mutatkozott be, nemzetközi influenszerek és hazai véleményvezérek tudósítottak az eseményekről. A mostani rekordszámú, közel 100 tervezői jelentkezés bizonyítja a BCEFW meghatározó pozícióját, és jelzi, hogy a hazai és régiós szakmai közösségben is ez az a platform, amelyet a márkák választanak kollekciójuk bemutatásához.” – teszi hozzá a vezérigazgató.
Az ökotudatosság menő: Conscious by BCEFW
Az MDDÜ kiemelt figyelmet fordít a környezeti és társadalmi felelősségvállalás kérdéskörére, így az SS25 szezonban az Advisory Board javaslatai mentén kialakított új, fenntarthatóság fókuszú kategóriát vezetett be. A Conscious by BCEFW azokat a márkákat fogja össze, amelyek a fenntarthatóbb törekvésekben leginkább tudatosak, és megfeleltek a szakmai kritériumrendszernek. Az ökotudatos gondolkodás népszerűsítését a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel, valamint a Millenárissal kötött hármas együttműködés tovább erősíti. A BCEFW hétvégi eseményei alatt a MOHU által biztosított textilgyűjtő konténer is helyet kap a Millenárison, felhívva a figyelmet az újrahasznosítás fontosságára.
Ismét Budapesten mutatja be új kollekcióját a nemzetközi ismertségnek örvendő Nanushka márka. Ott lesz a kifutón a szintén egyre nagyobb nemzetközi sikert elérő Zsigmond brand is, mely legutóbb a Copenhagen International Fashion Fair-en volt jelen, az ökotudatosságot diktáló dán fővárosban. Újra bemutat a divathéten az egész régióban nagyon népszerű Sugarbird, a GLAMOUR Women of the Year díjas márkák közül a Nubu, a Romani, a Tomcsányi, a Virág Kerényi és Nora Sármán. Az eseményt a Katti Zoób márka zárja majd.
A korábbi években népszerűvé vált Fashion Hub idén is ingyenes programokkal várja a nagyközönséget a Millenáris Nemzeti Táncszínházban a BCEFW hétvégéjén. A szervezők magyar és angol nyelven, szakmai előadásokkal és beszélgetésekkel, workshopokkal, valamint bemutató márkák prezentációival készülnek érdeklődők, különös tekintettel a fiatal generáció számára
Az inspiráló, élményalapú programsorozatban bepillantást nyerhetnek a divatszcéna és kreatívipar kulisszái mögé, újdonságként szépségiparról, fotós és filmes karrierutakról, valamint nemzetközi sikereket elért szakemberekről tudhatnak meg többet a résztvevők. Rekordszámú partner jelentkezett, hogy eseményével csatlakozzon a BCEFW programjához. A Budapest különböző pontjain, és egyes vármegyeszékhelyeken megrendezett sokszínű side eventek a divathét teljes ideje alatt látogathatóak – az eligazodást a külső helyszíneken elhelyezett nyomtatott Fashion Map térképek segítik.
Kreatív koncepció, művészeti irányítás, gyártás, casting és tehetséggondozás: The Sparkle Content Agency @thesparklecontent
Fotó: David Ajkai @davidajkai, Stylist: Dora Mojzes @scarfacedora
Modellek: Hien & Dalma @visagemodelshungary, Aisa @iconhungary, Eszter & Panna @vmmodel
Smink: Bernadett Titkos @titkosberni
Haj: Kis Ráchel @ksrahel Kevin Murphy @kevin_murphy_hungary segítségével
Fényképész asszisztens: Roland Rab @rolandrab
Smink asszisztens & körmök: Schaub Vivien @manicurebyvivi @vivienschaub
Smink asszisztens: Dénes Csenge Katica
Ruhatáros asszisztens: Borcsik Tamara @ta