Általános iskolai álomnak indult, divatmárka lett belőle - Az OBALOGH története
Balogh Orsolya jelenleg a harmadik ruhakollekcióján dolgozik. Az OBALOGH nevű márkáját 2020-ban indította, miközben teljes állásban marketingkommunikációs szakemberként dogozik. Az OBALOGH sikerének titka a színek, a különleges formák és szabásvonalak mellett a mögötte álló szemlélet, élettapasztalat és a világutazások adta inspiráció áll.
Ezeket láttad már?
Orsi 10 éven keresztül lakott Londonban, ahol újságíróként volt szerencséje a London Fashion Week bemutatóit is végignézni, de divat iránti érdeklődése sokkal korábban, általános iskolás korában kezdődött. A sors úgy hozta, hogy a rengeteg utazás és a londoni élet után Budapesten találta meg a helyét, és hazaköltözése után jött el a kisiskolásként megálmodott OBALOGH alapításának is az ideje. Az idáig vezető útról, a márka stílusjegyeiről és a legújabb kollekció bemutatójának időpontjáról beszélgettünk vele.
Egyszerre több dolgot is csinálsz. Mesélnél róla, hogy pontosan mit, és hogyan jutottál erre a pályára?
A divattervezés mellet marketingkommunikációs szakember vagyok, jelenleg egy gyógyszerforgalmazó cég reklám divízióján dolgozom, mellette pedig az OBALOGH divatmárka vezető tervezője és megálmodója vagyok. Általános iskolás koromba jutott eszembe először, hogy divattervező legyek, mivel imádtam rajzolni, és szerettem a divatot, a magazinokat. Aztán mégis bölcsész-kommunikációs és média vonalon tanultam tovább. A londoni pörgés terelt vissza a divat irányába, és hogy megvalósítsam az OBALOGH-ot. A tanulmányaim segítettek a márka marketing tevékenységében, itt, Magyarországon pedig sikerült olyan partnereket találnom, akik segítettek elindulni az úton.
Hol és mikor indult az OBALOGH márka? Említetted Londont is, hogyan függ össze a márka indulásával? Éltél a világban más olyan helyen is, ami erősen inspirált a márkaindításra?
Az OBALOGH divatmárka 2020 végén indult Magyarországon. Előtte majdnem tíz évig Londonban éltem, ahol többször ellátogattam különböző divatrendezvényekre. Akkor újságíró- szerkesztőként dolgoztam, és nagyon lefoglalt az akkori életem, viszont mindig ott motoszkált a gondolat, hogy saját divatmárkát kellene indítanom. Londonban a világvárosi lazaság, a can-do attitűd, a multikulturális érzékenység inspirált, és hozzájárult a márka arculatához. Thaiföldön öt évet töltöttem el. Ott nagyon megtetszett a buddhista életszemlélet, illetve az a fajta szabadság és nyitottság, amit a délkelet ázsiaiak képviselnek. Van náluk ez az elmélet, hogy amit csinálsz, alkotsz, azt szívvel-lélekkel csináld. Az OBALOGH-ba is hasonlóan beleteszem a szívemet és a lelkemet. Végül, amikor hazaköltöztem, úgy éreztem elérkezett a pillanat, hogy valami maradandót alkossak, így másfél évvel ezelőtt megszületett az első kollekció.
Mi az OBLAOGH koncepciója és fő inspirációja?
Szeretem ötvözni az extravaganciát az eleganciával. Alexander McQueen, Thierry Mugler és Donatella Versace kollekciói inspiráltak a legjobban.
Milyen ruhákat tervezel és elsősorban kinek?
Szeretném megcélozni azokat a nőket, akik engem is inspiráltak. Igényes, a saját útjukat járó sikeres és nyitott hölgyek, akik szeretik a kényelmes, de mégis dekoratív, exkluzív megjelenést.
Mi a ruháid különlegessége?
Zero waste vonalon dolgozom, miszerint igyekszem újrahasznosítani és elkerülni a túlfogyasztást. Minden megmaradó anyagot felhasználunk, vagy felajánlunk más tervezőknek.
Mi jellemző a személyes stílusodra, és ezt hogyan építed bele a márkába?
Nagyon szeretem a kifinomult, elegáns darabokat a hétköznapokban és alkalmakon egyaránt. Általában sötét színeket használok kiegészítőkkel, mint láncok, strasszok.
Mit érdemes tudni a legutóbbi kollekciódról, és mikorra várható az új kollekció?
Eddig két kollekció készült, melyeket volt alkalmam nem csak a digitális térben, hanem két exkluzív divatbemutató keretein belül is megmutatni a nagyközönségnek. Legutóbbi kollekcióm a „Trash & Roll” nevet kapta. Onnan ered a név, hogy az elegáns kisestélyi ruhákat fém láncokkal egészítettem ki. Ez szimbolizálja a nőiességet egy leheletnyi keménységgel. A darabok fekete, arany és ezüst színekben készültek el, selyem, tüll és organza anyagokból. Jelenleg a 3. kollekciómon dolgozom, ami október 29-én egy divatbemutatón lesz látható. Erről annyit mondhatok, hogy izgalmas darabok készülnek. Szeptember 1-jén pedig egy új helyre, az Üllői út 14. alá költözik a Zoé Showroom, ahol az én ruháim is megtalálhatók.
Amikor hazajöttél, már volt elég élettapasztalatod, hogy elindíts egy márkát itthon. Mennyire volt nehéz helyt állni a magyar divatvilágban?
Nagyon nehéz, és így, hogy több évet töltöttem utazással és külföldön, azt kell mondjam, sajnos a magyarországi divatvilágban rendkívül nehéz helytállni. Itthon sokkal csekélyebb a vásárlóerő, mint a nyugati országokban.
Mit tanácsolnál a kezdő divattervezőknek?
Fordítsanak nagyobb hangsúlyt a marketingre, mert hiába tehetséges valaki, ha nem tudja a nagyvilág elé tárni az alkotásait.
Korábban említetted, hogy a Zoé Showroomban személyesen is megtekinthetők az OBALOGH ruhák. A közösségi médiában hogyan találnak meg a magyar divatrajongók?
Az OBALOGH facebook oldalán – obaloghfashion és Instagramon is az @obalogh.clothing profilon. Ashowroomban a Kálvin téren előzetes egyeztetés után is tudnak velem is találkozni a vásárlóim. Az OBALOGH legújabb kollekciójában a sötét színek dominálnak és főleg ünnepi és különleges alkalmakra készülő nagyestélyi ruhákat láthatnak majd a márka követői az október 29-én tartott divatbemutatón.